fbpx

Szerokość strony internetowej 2014

Gemius i Autentika zaprezentowały infografikę, w której pokazują jak w ciągu 3 lat zmienił się polski rynek przeglądarek internetowych, oraz w jaki sposób zmieniły się szerokości ekranów z jakich korzystają użytkownicy.

Chociaż wiele mówimy o potrzebach użytkowników mobilnych, badania Gemiusa pokazują że ilość urządzeń z szerokimi ekranami wciąż rośnie!

 

 

To chyba największe zaskoczenie, jakie przynoszą informacje zawarte w infografice. Ruch w polskim Internecie z urządzeń wyposażonych w ekrany o rozdzielczości równej lub wyższej niż 1280 pikseli wzrósł z 71% w roku 2011 do 78% w roku 2014. 

 

Z drugiej jednak strony, ruch generowany przez urządzenia mobilne w ciągu 3 lat wzrósł z 1 do 11 procent! Pomimo to nie ma mowy o szeroko zakrojonej kanibalizacji klasycznych desktopów przez mobile, co jest lejtmotywem większości konferencji marketingowych z ostatnich 3 lat. Z tego też prosty wniosek, że starych komputerów wyposażonych w ekrany o małej szerokości pozostało stosunkowo niewiele.

 

Potwierdzają to wyniki popularności przeglądarek internetowych. Znacząco stracił Internet Explorer, a w szczególności jego starsze wersje 8.x oraz 7.x. Niegdyś zainstalowane na co czwartym komputerze dzisiaj na mniej niż 5%. Poza IE straciła także Opera oraz Firefox, który pozostał liderem rynku, z około 7% przewagą nad guglowskim Chromem.

 

Na koniec komentarz dotyczący stosowania aktualnych technologii budowania stron www:

„Rozwój technologii internetowych to jedna z przyczyn, dla których tak lubiany wcześniej Adobe Flash Player, służący do odtwarzania internetowych multimediów, znacznie stracił na znaczeniu. Możliwości jakie dają HTML5 i CSS3, czyli języki wykorzystywane do tworzenia i prezentowania stron internetowych www, pozwalają przeważnie na przygotowanie podobnych efektów i rozwiązanie tych samych problemów co technologia oferowana przez Adobe. Wpływa na to także fakt, że HTML5 jest wspierany przez firmę Apple, a Flash nie ma wsparcia giganta z Cupertino. Jedna decyzja amerykańskiego koncernu wydała wyrok na popularną dotychczas technologię. Choć udział urządzeń przygotowanych do wyświetlenia komponentów flashowych jest wciąż duży, to trzeba przygotować się na spadki. Twórcy stron internetowych powinni to już uwzględniać w swoich projektach”.

 

Zostaw odpowiedź