fbpx

Szukasz rozwojowej niszy w e-commerce?

Sporymi wzrostami może się w ostatnim czasie pochwalić rynek ekologicznej żywności.

Z szacunków Organic Farma Zdrowia wynika, że polski rynek żywności ekologicznej jest wart ok. 700 mln zł i, co wydaje się jeszcze ważniejsze, dynamicznie się rozwija. W ubiegłym roku sprzedaż firmy wzrosła o 8,5 proc, pomimo spowolnienia w branży spożywczej.

Zdaniem Sławomira Chłonia, prezesa spółki Organic Farma Zdrowia (OFZ), rok 2013 był dla branży spożywczej trudny:

Konsumpcja indywidualna w Polsce praktycznie nie wzrosła, a więcej sprzedawały jedynie dyskonty. Na tym tle jesteśmy niezwykle zadowoleni ze wzrostu o 8,5 proc., choć w poprzednich latach notowaliśmy nawet rzędu 30-40 proc.

Istotne dla zapewnienia długofalowych wzrostów, wydaje się w tym segmencie przeprowadzenie akcji edukacyjnych, budujących znaczenie ekologicznej żywności w oczach polskich konsumentów. Jak zauważa, prezes Organic Farma Zdrowia:

Na razie poziom świadomości klientów dotyczący zdrowego stylu życia, ekologicznych produktów nie jest wysoki.

Póki co, firma koncentruje się na większych miejscowościach, bo na wchodzenie do mniejszych jest jeszcze za wcześnie. Wskazują na to badania przeprowadzone przez OFZ, a także wykonane na zlecenie przez TNS.

Chłonia wyjaśnia, że tę lukę wypełniają delikatesy internetowe, gdzie można zamówić nawet produkty świeże oraz super- i hipermarkety, które już mają – na razie skromną – ofertę produktów organicznych. Sprzedaż online rośnie i dziś stanowi ok. 2–2,5 proc. całej sprzedaży.

O tym, że to perspektywiczny segment świadczyć może również wypowiedź rzecznika Grupy Animex, Andrzeja Pawelczaka dla serwisu portalspozywczy.pl:

W przypadku produktów „eko” i „natural” mamy do czynienia z zupełnie nową kategorią – Może to dobrze, że w segmencie produkcji żywności ekologicznej na dzień dzisiejszy nie ma największych firm. Powstaje rynek, na którym możliwość prowadzenia biznesu mają mniejsi producenci. Dzięki ich staraniom będziemy zapewne mogli obserwować wzrost tej kategorii.

Jeśli zatem szukacie rynkowej niszy, dającej nadzieję sporego wzrostu, być może eko-żywność będzie jedną z opcji, jaką warto wziąć pod uwagę?

Zostaw odpowiedź