fbpx

Szybka wysyłka, czy darmowa wysyłka?

Efulfillment Service, który oferuje zaawansowane rozwiązania logistyczne z zakresu obsługi amerykańskiego e-commerce zaprezentował infografikę, która rozstrzyga argumenty w odpowiedzi na pytanie, jaka wysyłka jest lepsza?

Szybka, czy darmowa?

 

 

Odpowiedź w USA jest prosta – lepiej być tanim, niż szybkim. 67% respondentów przytoczonego badania woli otrzymać zamówiony produkt później, ale bez dodatkowych opłat. Tylko 2% gotowa jest zapłacić więcej, aby mieć coś od ręki. To rodzi pytanie o sens usług „same day” w e-commerce, które zdecydowanie będą należały do segmentu premium.

 

Nie sposób nie zauważyć, że 38 procent badanych chciałoby jednak posiadać możliwości szerszego wyboru sposobu dostawy. Tak czy inaczej, nawet w amerykańskim e-commerce wygrywają ci, którzy oferują niskie ceny i bezpłatną wysyłkę, zaś dodatkowe opcje to wątek raczej poboczny. Przynajmniej według badań.

 

Warto pamiętać, że tego typu badania mają jak zawsze charakter deklaratywny, co oznacza, że respondent prowadzi projekcje swojej własnej osoby, opierając się zazwyczaj nie na tym, jak faktycznie działa, ale jak sam siebie postrzega, lub chciałby być postrzegany. Trudno znaleźć kogoś, kto chciałby uchodzić za osobę przepłacającą podczas zakupów, zaś bezpłatna wysyłka uchodzi za wydatek zbędny, ponoszony z konieczności.

 

Wszystko to prowadzi do jednej konstatacji – w praktyce, konsumenci mogą dużo częściej korzystać z opcji wysyłek premium niż jest to widoczne w składanych deklaracjach. Tak czy inaczej, trudno przy tych wszystkich zastrzeżeniach lekceważyć, to czego chcą kupujący w Internecie.

 

1 komentarz

  1. elekso 06-06-2014

Zostaw odpowiedź