fbpx

Szybkość ładowania najpopularniejszych stron e-commerce w Polsce

Badanie Hostersów powoli staje się małą instytucją w światku e-commerce. To już czwarta edycja, tym razem pod auspicjami Izby Gospodarki Elektronicznej, Spółka Hostersi przetrzepała polski e-commerce pod kątem szybkości ładowania stron.

Jak powszechnie wiadomo, czas ładowania strony to element strategii, który w istotny sposób może wpływać na współczynnik konwersji w sklepie internetowym.

 

W badaniach wzięło udział 18 najpopularniejszych stron e-commerce wg rankingu Megapanel/PBI Gemius z września 2013. Wynik został uśredniony poprzez 7 dni badań, po 8 pomiarów (3 próby dla każdego) codziennie o stałych porach od 7 do 22. Ogółem 6048 pomiarów na stronę, w dodatku z dwóch różnych lokalizacji – Warszawy i Rybnika.

 

Niepodważalnym królem tegorocznego rankingu jest aukcjoner.pl, który ładuje się w szokującym czasie 2 sekund. W dobrym standardzie, czyli z trójką na początku zmieściły się deichmann.pl (równo 3 sekundy), skapiec.pl (3.6 sekundy) oraz bonprix.pl (3.7 sekundy).

 

Do grona stron o zadowalającym czasie ładowania zaliczono: allegro.pl i nokaut.pl (oba 4.4 sekundy), empik.pl (4.7 sekundy), doz.pl (4.8 sekundy). To daje nam 8 stron na 18 przebadanych, które mieszczą się w światowych standardach ładowania stron www.

 

Reszta to mniejsza lub większa katastrofa. Największą jest 13.3 sekundy w wykonaniu Leroy Merlin, które ścigane jest przez 11.2 – sekundowy wynik zalando.pl. Niewiele poniżej 10 sekund znalazło się tchibo.pl (9.8 sekundy). Reszta wyników poniżej.

 

Zostaw odpowiedź