fbpx

T-Mobile Polska: na pewno nie będziemy liderem taniości

Jeden z polskich operatorów telekomunikacyjnych otwartym tekstem mówi o swoich biznesowych celach.

T-Mobile zapowiada dalszy rozwój oferty w segmentach klienta indywidualnego i biznesowego, jednak zdaniem dyrektora sprzedaży na obniżki cen klienci nie mają co liczyć.

Domyślam się, że konsumenci chcieliby płacić taniej. My uważamy, że ten poziom już jest bardzo niski w Polsce, i myślę, że każdy konkurent to potwierdzi. Na pewno nie będziemy liderem taniości, ponieważ na koniec dnia chcemy mieć marżę, którą chcemy inwestować w nasze usługi i technologie. Ale zobaczymy, co będzie się działo na rynku, jak agresywna będzie konkurencja i na pewno pola nie odpuścimy

podkreśla Wojciech Kliniewski, dyrektor sprzedaży T-Mobile Polska.

Poza inwestowaniem w technologię i podnoszeniem jakości usług, priorytetem operatora jest poprawianie jakości obsługi klienta. Kliniewski podkreśla, że od lat wartość inwestycji w ten obszar stanowi znaczący udział w kosztach firmy.

Nowa technologia, doskonały produkt czy doskonały serwis to dzisiaj za mało. Stąd też od lat kwestia obsługi klienta jest jednym z najważniejszych elementów w strategii naszej kadry zarządczej

tłumaczy Wojciech Kliniewski

Operator będzie dbał o innowacyjność. Największym celem w tym zakresie w tym roku będzie wejście T-Mobile w sektor usług bankowych. Operator wspólnie z Alior Bankiem ma zamiar świadczyć usługi bankowe zarówno dla klientów indywidualnych, jak i biznesowych. Trwają prace nad szczegółami oferty.

Usług i innowacji będzie w tym roku cała masa, ale najważniejszą jest współpraca, którą podejmujemy z Aliorem, więc wejście do sektor usług bankowych, co będzie największą tegoroczną innowacją

mówi Kliniewski.

W grudniu Alior Bank zawarł z T-Mobile Polska umowę o współpracy, zgodnie z którą operator ma oferować swoim klientom produkty i usługi bankowe, takie, jak: rachunki, depozyty, kredyty, pożyczki i limity kredytowe oraz karty płatnicze. Ma to być pierwszy w Europie tak kompleksowy projekt współpracy banku i firmy telekomunikacyjnej. Według zapowiedzi, szczegóły oferty mają być znane w I połowie roku.

Łączona oferta będzie dedykowana zarówno osobom fizycznym, jak też małym i średnim firmom (lub osobom fizycznym prowadzącym działalność gospodarczą).

źródło: agencja informacyjna Newseria Biznes

KOMENTARZ

W mojej ocenie słowa dyrektora sprzedaży T-Mobile Polska to PR-owy strzał w stopę. Jego deklaracje co do tego, że na “taniość” w reprezentowanej przez niego sieci, raczej nie mamy co liczyć, mogłyby być jeszcze zrozumiałe, jeśli T-Mobile byłbym technologicznym liderem rynku. Ale przecież dobrze wiemy, że tak nie jest. W mojej ocenie, zarówno pod względem technicznego zaawansowania, jak i zdolności do tworzenia przemyślanej strategii komunikacyjnej i marketingowej, prymusem jest Play. To właśnie Play rozkruszył zabetonowany na lata oligopol “wielkiej trójki”, uelastycznił oferty, wprowadzając jako pierwszy formułę nielimitowanych rozmów w sieci. I za te biznesową odwagę należą mu się brawa.

Tymczasem z ust przedstawicieli T-Mobile, a wcześniej Orange raz po raz słyszę narzekania na to, jaki to nasz nadwiślański rynek jest zepsuty przez niskie ceny, jak to operatorzy nie mają pieniędzy na rozwój infrastruktury…

Panowie, litości! Telekomunikacyjny krajobraz zmienia się w naszym kraju szybko. To się zgadza. Ale trzeba na te zmiany być przygotowanym, a nie narzekać, że słupki nie rosną już tak szybko i w sumie nie wiadomo dlaczego?

PS. Mała zagadka. Wiecie, które sieci telekomórkowe nadal nie uruchomiły w Polsce technologii LTE? Orange i T-Mobile…

 

Zostaw odpowiedź