fbpx

Tańsza przesyłka zwiększa przychody!

Pomagając zaoszczędzić klientowi na przesyłce, sprzedający osiągnie większy przychód – ciekawy przykład przedstawił Internet Retailer na przykładzie sklepu RibbedTee.com

RibbedTee.com to sklep zajmujący się sprzedażą koszulek. W pewnym momencie postanowili wyjść naprzeciw swoim klientom i wprowadzili system pomocy w uzyskiwaniu tańszej przesyłki.

 

Przy takim postępowaniu zmniejszyli koszty dla klientów, a przy okazji – jak twierdzą – zarobili więcej pieniędzy. Co ciekawe sklep uważa, że korzystając z tańszych dostawców jest w stanie zachować umiarkowany poziom kosztów. Firma stworzyła system, dzięki któremu określając wymiary i wagę towaru, otrzymujemy najtańszą opcje dostawy dostępną na rynku.

 

Niewiele sprzedających oferuje takie możliwości, ponieważ nie jest łatwo określić ile kosztować będzie wysyłka konkretnego towaru, ponieważ często różnią się one wymiarami. Z uwagi na to ceny towarów zazwyczaj są zawyżane i wybierana jest opcja „bezpieczniejsza” np. większy karton, za który musimy dopłacić. Dlatego RibbedTee.com zyskało sporo nowych konsumentów, którzy zachęceni niższą ceną, chętniej kupują koszulki.

 

W 2012 zyski sklepu wzrosły o 50% w stosunku do poprzedniego roku. Wszystko dzięki niższej cenie dostawy, która średnio obniżała o 2% cenę zakupu. Wydaje się, że niby mało znaczący szczegół, ale każde udogodnienie oraz zachęcenie konsumentów do zakupu, generuje dla sklepu większy zysk.

 

Potwierdzeniem postawionej tezy jest np. Zalando.pl – sklep który w krótkim czasie zyskał rzeszę zwolenników – w przekazie reklamowym jako jeden z głównych atutów sklepu wymieniano zawsze darmową dostawę i zwrot towaru. Warto eksperymentować również w tym kierunku, Allegro już dawno przyzwyczaiło użytkowników, żeby sortować wyniki po kolumnie “z dostawą” zamiast “Cena”.

Zostaw odpowiedź