fbpx

Targetowanie i personalizacja – priorytety na rok 2014

W swoim kwartalnym badaniu osób odpowiedzialnych za cyfrowy marketing w rozmaitych firmach Adobe zadaje zawsze to samo fundamentalne pytanie: jakie są Twoje priorytety na ten rok? Odpowiedź sugeruje w którą stronę zmierza branża, choć równie dobrze tego typu odpowiedzi mogą być traktowane jak humbug.

A jak jest naprawdę?

 

Wszystko zależy od naszych możliwości, narzędzi jakimi dysponujemy oraz celów, jakie pragniemy osiągnąć. Tak czy inaczej, warto wiedzieć na co stawiają nasi koledzy z USA, i przynajmniej przyjrzeć się ich poglądom na sprawy e-marketingu.

 

 

Jak widać na powyższym wykresie, w zestawieniu dominuje targetowanie i personalizacja, które szczególnie mocno celują w rynek B2C. Z kolei rynek B2B mocno stawia na marketing treści i optymalizację owych treści. To zrozumiałe, im więcej partnerzy handlowi wiedzą o zaletach naszych produktów, a przy tym im większy support dostają, tym chętniej kupują.

 

W przypadku rynku B2B zaskakująco wysoko ceni się także marketing automation, który swoją drogą wydzielono z targetowania i personalizacji. Ogółem, jak widać na wykresie, marketing cyfrowy B2B rośnie w siłę.

Zostaw odpowiedź