fbpx

Technologia, która (w końcu) sprzedaje

Facebook jest powszechny, Pinterest modny, a Instagram trendy. Wszystkie serwisy są przedmiotem zainteresowań marketerów, tylko jest z nimi jeden problem. Nie sprzedają.

Oczywiście można znaleźć ciekawe akcje marketingowe prowadzone  w mediach społecznościowych zakończone dużym sukcesem sprzedażowym, jednak wymienione kanały dystrybucji sprawdzą się tylko w ofertach krótkotrwałych i limitowanych. Czy istnieje więc technologia wykorzystująca nowe rozwiązania i internet, która przynosi realne korzyści?

Tak i nazywa się Responsive Web Design.

Rynek urządzeń mobilnych rozwija się  w niesamowitym tempie. Obecnie połączyć się z siecią możemy poprzez PC, laptop, telefon, smartfon, tablet i poprzez kilka innych urządzeń. To dziś. A w przyszłości? Już powstają nowe narzędzia zintegrowane ze światem online, a nazw tych urządzeń jeszcze nie znamy. Mnogość nowych technologi wiąże się z kilkoma problemami. Najważniejszy z nich, to kwestia poprawnego wyświetlania się serwisów e-commerce na każdym sprzęcie posiadających inną rozdzielczość i parametry ekranu.

Stary problem – nowe rozwiązanie

Od dłuższego czasu nad problemem głowili się specjaliści od użyteczności. I ponad pięć lat temu wpadli na pomysł Liquid Design. Charakteryzował się dużą innowacyjnością, ale nie spełniał wszystkich oczekiwań. LD potrafił tylko dostosować szerokość strony do rozdzielczości urządzenia. Menu, grafika, buttony pozostawały sztywne i przez to stawały się nieczytelne.

Dopiero trzy lata później Ethan Marcotte, amerykański web designer & developer, stworzył rozwiązanie, które na stałe wpisze się w zagadnienia użyteczności i… sprzedaży.

RWD oparty jest na rozszerzeniu Media Queries dostępnym w CSS3. Aspekt technologiczny jest tu mniej ważny. Najważniejsze są korzyści marketingowe
z dla firm posiadających stronę w RWD.

Kluczowe są tutaj:

  • Większa dostępność witryny.
  • Mniejsze koszty. Wprowadzając zmiany na zwykłej stronie musimy uwzględnić wyświetlanie się treści na PC, telefonach, tabletach itp.. To wszystko wymaga czasu. Posiadając stronę w RWD wystarczy zmienić kod tylko raz – automatycznie dostosuje się on do wszystkich urządzeń
  • Łatwość poruszania się na stronie
  • Możliwość zachowania zgodności wize-runkowej – układ strony nie rozjeżdża się, w sposób niekontrolowany, a użytkownik zawsze pozna stronę
  • Firma posiada tylko jedną stronę – nie musi mieć (i utrzymywać) stron mobilnych

 

Zostaw odpowiedź