fbpx

Telewizory 3D nie cieszą się zainteresowaniem

Polacy nie przepadają za telewizorami 3D, głównymi przyczynami słabej sprzedaży jest konieczność noszenia okularów podczas oglądania oraz wciąż słaba oferta dla tego typu urządzeń.

W 2012 roku w Polsce sprzedano 2,5 mln telewizorów. Serwis Gazeta.pl, ujawnił, że jedynie niecałe 25% tej sprzedaży, przypadła właśnie na modele z technologią 3D. Jest to więcej niż w 2011 roku, gdzie sprzedaż byłą na poziomie 18%, jednak wciąż jest to słaby wynik. Wpływ na poprawę sprzedaży miały zapewne większa wiedza o tej technologii wśród klientów, oraz większa oferta programowa oraz filmowa dla 3D.

Technologia 3D nie podbiła jednak jeszcze polskiego rynku. Wielką przeszkodą jest spora niechęć części klientów do tego typu oferty. Widać to po kinowych sensach filmów wyświetlanych w 3D, kinomani traktują to jako zło konieczne, niż przyjemność oraz poprawę jakości.

Filmy w 3D często są bardzo ciemne, oraz nakręcone „na siłę”. Zaledwie kilka filmów nakręconych w tej technice jest wartych obejrzenia ze względu na ciekawe efekty. Następną przeszkodą jest konieczność noszenia specjalnych okularów, często sprawiających uczucie dyskomfortu. Kolejnym ważnym czynnikiem jest ciągle mała oferta programów w 3D (obecnie programy 3D emitują TVP HD, Canal+ i nPremium).

Zostaw odpowiedź