fbpx

The Information: startuje nowy paywall technologiczny

The Information to kolejny symptom przełomu, którego jesteśmy świadkami.

W Ameryce coraz mocniej rysuje się różnica między bezpłatnymi mass mediami, a wyspecjalizowanymi płatnymi skierowanymi do profesjonalistów.

 

The Information to projekt uznanej dziennikarki New York Timesa, która na co dzień zajmuje się nowymi technologiami. Ceny nie są niskie – roczna subskrypcja kosztuje 399 dolarów, zaś miesięczna 39 USD.

 

Ale jak obiecuje Jessica Lessin będzie to samo mięso, które pozwoli osobom pracującym w sektorze nowoczesnych technologii zdobyć przewagę na rynku pracy. Stąd jej zdaniem płacić warto za subskrypcję cennej wiedzy z The Information, w przeciwieństwie do portali ze śmiecionewsami dnia codziennego.

 

Można podejrzewać, że ma tu na myśli Lessin np Huffington Post, portal, którego treść tworzą przeważnie dziennikarze amatorzy. Większość ich wuagi pochłaniają drobne sprawy dnia codziennego. Materiały w sposób znaczący odbiegają od przyjętych standardów dziennikarstwa, z drugiej jednak strony w założeniu mają być subiektywnym przeglądem wydarzeń, zazwyczaj z sąsiedztwa.

 

Tak też z jednolitego morza darmowych portali coraz to wyłaniają się płatne, wyspecjalizowane tematycznie strony, które celują w dobrze zarabiających fachowców, którzy mają świadomość, że ich pozycja zawodowa zależy od dbania o rozwój zawodowy, czyli przede wszystkim stan posiadania wiedzy.

 

Media internetowe niczym cień podążają za zmianami w strukturze społecznej – w tym wypadku zawodowej. Brutalna rzeczywistość wskazuje, że darmowe portale ze śmiecionewsami już za jakiś czas pozostaną domeną osób skazanych na gehennę śmieciopracy lub bezrobocia.

 

Spełnia się powoli wizja Zygmunta Baumana nakreślona w tytule “Życie na przemiał”.

Zostaw odpowiedź