fbpx

Top Brandz – 100 najbardziej wartościowych marek świata

Millward Brown, jedna z najbardziej cenionych firm badawczych na świecie przedstawiła coroczny raport Top Brandz.

Poza ogólnym zestawieniem Millward Brown pokusił się o szeroką rozpiskę na temat każdej branży w tym handlu w wydaniu tradycyjnym i elektronicznym.

20 najwartościowszych marek w świecie handlu o:

1. Amazon +34%

2. Walmart +5%

3. The Home Depot +43%

4. eBay + 40%

5. Tesco -9%

6. Ikea +31%

7. Target +13%

8. Woolworths

9. Aldi -5%

10. Lowe’s +26%

11. Carrefour -6%

12. Costco +33%

13. Whole Foods

14. Walgreens

15. CVS

16. Falabella +7%

17. M&S +7%

18. Asda +19%

19. Lidl -2%

20. Coles.

 

Jest pewną hipokryzją fakt, że w czołówce najbardziej wartościowych marek najwięcej jest tych, które walczą o klienta jak najniższą ceną.

 

Druga tendencja to mocny wzrost marek trudniących się handlem internetowym. Przeciętny wzrost dla tej kategorii o mocne 17%. Mocniej urosły marki z kategorii ubrania – o 21%, piwo – o 36%, banki – o 23%, ubezpieczenia – o 19%. Handel trzyma się więc mocno.

 

Z raportu wynika także, że największa sprzedaż online występuje w Chinach (41%), Indiach (30%) oraz Brazylii (18%). Dobrze radzą sobie także Wielka Brytania (10%), USA (7%) oraz tutaj niespodzianka – Rosja – 5%.

 

6 złotych porad od Millward Brown dla marek handlowych to:

1. Upraszczaj proces zakupowy – zawsze istnieje możliwość poprawienia nawigacji i ścieżki finalizacji zakupowej. Sprzedawcy muszą do granic możliwości ułatwiać konsumentom: poruszanie się, oglądanie, testowanie i zakup produktów.

2. Buduj markę – najlepsza walka z showroomingiem to mocno marka z kompletnym asortymentem. MB szacuje, że w około 50% wszystkich dokonanych zakupów pojawiło się zjawisko showroomingu.

3. Dowartościuj konsumenta – klienci zawsze poszukują najlepszej ceny, szczególnie w przypadku niedrogich produktów. Istota sprawy to umiejętność sprawienia złudzenia, że wybierając produkt z naszą ceną konsument odczuwa satysfakcję z wyboru niskiej, dobrej ceny.

4. Walcz o częsty kontakt marki z konsumentami – każda metoda jest dobra. Najlepszy przykład to tanie restauracje w Ikeach.

5. Postaw na jakość – wytworzony w głowie konsumenta obraz marki musi odpowiadać faktycznemu stanowi rzeczy. Konfrontacja tych stanu umysłu konsumenta z rzeczywistością to najbardziej krytyczny moment w budowaniu wartości marki.

6. Marka komunikuje pewne wartości – brak umiejętności artykulacji wartości, jakie przyświecają marce to brak fanów oraz brak społeczności skupionej wokół marki.

 

Na koniec kilka rankingów ogólnych, a przede wszystkim top 10:

1. Apple +1%

2. Google +5%

3. IBM -3%

4. McDonalds -5%

5. Coca-Cola +6%

6. AT&T +10%

7. Microsoft -9%

8. Marlboro -6%

9. Visa +46%

10. China Telecom +18%

 

10 największych wzrostów w ciągu roku odnotowały:

1. Prada +63%

2. Brahma +61%

3. Zara +60%

4. Tencent +52%

5. Calvin Klein +52%

6. Samsung +51%

7. Gucci +48%

8. Visa +46%

9. The Home Depot +43%

10. Disney 40%

 

W ciągu ostatnich 8 lat największymi wzrostami pochwalić się mogą:

1. Subway +5145%

2. Apple +1045%

3 Amazon +470%

4 Hermes +297

5. Verizon +230%

6. McDonald +228%

7. IBM +221%

8. Google +188%

 

Czy silna marka oznacza silne finanse i sprzedaż? Sprawdźcie na wykresie w poniższej infografice.

Zostaw odpowiedź