To było 12 niezwykle destruktywnych lat – w top 10 Kantar Millward Brown utrzymały się tylko 3 marki.
Świat zmienia się coraz szybciej, a my? Niekoniecznie nadążamy z tymi zmianami. W ramach nowego raportu Kantar MB postanowił zrobić małe podsumowanie z ostatnich 12 lat tworzenia rankingu BrandZ. Wynika zeń że:
- sumaryczna wartość top 100 marek w zestawieniu wzrosła o zawrotne 152%, czyli 8 procent rocznie
- średnia wieku marki spadła z 88 do 42 lat
- największe marki urosły w siłę – średni index topowej dziesiątki w 2006 roku wyniósł 142 punkty, dzisiaj jest to 266 punktów, innymi słowy, najwięksi lecą w górę na dopalaczach silnika rakietowego
- w aktualnym zestawieniu top 10 znalazły się tylko trzy marki, które były w nim także w roku 2006, chodzi tu o: Microsoft (ówczesny numer 1), Google (7) oraz IBM (8), wśród przegranych warto wymienić: General Electric, Coca-Colę, Marlboro, Wal-Mart, Citi oraz Toyotę
W tegorocznym zestawieniu, największe awanse zanotowały:
- YouTube (+35) nowe wejście od razu na 65. miejsce
- Moutal (+29) na 64. miejsce
- J.P.Morgan (+15) na 74. miejsce
- PayPal (+13) na 52. miejsce
- Fedex (+12) na 51. miejsce
- Samsung (+11)
Z kolei największe straty odczuli:
- Bank of China (-23) na 94. miejsce
- China Life (-19) na 78. miejsce
- Honda (-17) na 91. miejsce
- BG (-17) na 69. miejsce