fbpx

Top Marka 2012 – czyli roczny monitoring mediów

Nazwa Top Marka może być myląca – nie chodzi o markę, która jest najlepsza, ale o taką, która najlepiej prowadzi swój PR. Top to ta, o której media napisały najwięcej i najlepiej.

Na początek kilka słów o tym jak powstały wyniki badania. Metodologia badawcza objęła potężny bank 280 tys publikacji. Analizie poddano kilka największych branż czyli: motoryzację, energetykę, banki, ubezpieczenia, telekomunikacja, GSM, kosmetyki, spożywkę, sieci handlowe, IT oraz media.

Nie trudno zgadnąć, że Ci, którzy dysponują największymi budżetami lub najliczniejszym audytorium są też najczęściej opisywani w prasie. Dlatego nie dziwi numer jeden w zestawieniu w postaci koncernu Volkswagena. Obok Toyoty największy producent aut na świecie.

 

Jeśli chodzi o marki telewizyjne, najlepszy był TVN, zaraz za nim Polsat, a nieco dalej TVP2. Jeśli chodzi o energetykę to zestawienie zdominował PGE. Wśród bankowców najlepszy był PKO Bank Polski.

 

W innych dziedzinach swoje kategorie wygrały: Tesco, RMF FM, Plus GSM, iPhone, PZU, Asus, L’Oreal, Red Bull.

 

W tym roku pojawiła się dodatkowa kategoria “Marka Marek”, w której nagrodzono najbardziej konsekwentne polityki PR-owe na polskim rynku. Nagrodzono marki: Polsat, Mercedes, Renault, PKO BP, Ford, TVP 2, VW, Fiat i TVP 1. Całą kategorię wygrał TVN.

Tagi:,

Zostaw odpowiedź