fbpx

Transfer udziałów Agito do eMAG. Początek większych zmian?

Roszady w strukturze operacyjnej Naspersa, obecnego właściciela sklepu internetowego Agito.pl. Ich celem ma być optymalizacja i lepsze wykorzystanie potencjału posiadanych aktywów.

Jak tłumaczą przedstawiciele Naspersa w Polsce, transfer udziałów Agito do eMAG oznacza więcej korzyści dla klientów i ułatwi wprowadzanie innowacji produktowych.

Ponadto stanowi wsparcie dla planów długofalowego rozwoju obu serwisów.

W związku z planowanymi zmianami Grupa Allegro pod koniec grudnia 2014 wysłała powiadomienie do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Bliska współpraca z eMAG oznacza dla nas transfer unikalnej wiedzy potrzebnej dla przyspieszenia rozwoju Agito. Cieszę się z planowanego wprowadzenia nowej wspólnej skalowalnej i znacznie wydajniejszej platformy sprzedażowej, co z pewnością przełoży się na większą efektywność działania naszego serwisu

mówi Szymon Bujalski, dyrektor zarządzający Agito.

Sklep internetowy eMAG został założony 13 lat temu. Obecnie firma działa w 3 krajach – Bułgarii, Rumunii i na Węgrzech. Od 2012 roku Naspers posiada 75% udziałów w eMAG, a pozostałe 25% należy do jej założyciela Juliana Stanciu, który jest jednocześnie prezesem firmy. Asortyment eMAG, jest bardzo zbliżony do tego, co oferuje rodzime Agito. To przede wszystkim sprzęt elektroniczny, artykuły AGD, kosmetyki i chemia gospodarcza, artykuły dziecięce i zabawki, opony i akcesoria samochodowe, odzież sportowa oraz wyposażenie domu i ogrodu.

Z kolei Agito (działające pod adresem Agito.pl) zostało założone w 2002 roku jako jeden z pierwszych sklepów internetowych w Polsce. Jeszce w 2011 roku sklep zanotował 4,3 mln zł straty netto przy przychodach przekraczających 83 mln zł. Rok później, po zgodzie UOKiK sklep przejęła Grupa Allegro, dokapitalizowując spółkę kwotą 0,5 mln złotych. Miejsce prezesa spółki stracił Tomasz Stypuła. Został nim natomiast Szymon Bujalski, wiceprezes Komputronika do 2009 roku.

Nowy nabytek Grupy Allegro szybko dostał cenne, promocyjne wsparcie w Allegro.pl i w Ceneo. Agito stało się również ważną częścią Strefy Marek obsługując wiele różnych międzynarodowych brandów z segmentu elektroniki użytkowej, np. Samsung, Creative Labs, Canon, HP czy Logitech.

W 2012 roku nastąpiło ponowne dokapitalizowanie spółki kwotą ponad 0,6 mln zł. Z kolei w lipcu 2013 roku, Agito przeszło głęboką zmianę swojego layoutu. Odświeżeniu uległo również logo.

Jak informował w listopadzie ub. roku w swoim wpisie Andrzej, według szacunków firmy badawczej PMR zawartych w raporcie „Handel internetowy w Polsce 2014 – analiza i prognoza rozwoju rynku e-commerce 2014-2019” sprzedaż Agito.pl od 2010 rok do roku gwałtownie rosła, by w 2014 roku osiągnąć wartość ponad 350 milionów złotych. Oznaczało to pięciokrotny wzrostu w stosunku do roku 2010.

Moim zdaniem

Transfer udziałów Agito do eMAG to dalszy ciąg porządkowania aktywów Naspersa i dostosowywania struktury własnościowej spółki do nowych wyzwań. Podobnie, jak w przypadku Ceneo, a ostatnio również OLX, podmioty działające w tym samym segmencie biznesowym są grupowane, aby wykorzystać efekt synergii. Czy podobnie, jak w przypadku OLX, Agito czeka w najbliższym czasie rebranding?

Zostaw odpowiedź