fbpx

Trendy tv-commerce w Polsce, czyli o telewizorach sprzedawanych co 3 minuty!

Informacja prasowa zredagowana przez Grupę Allegro nie jest co prawda bezpośrednio związana z tematyką tv-commerce ale dzięki błyskawicznej analizie rynku RTV doszliśmy do pewnych wniosków, którymi dzielimy się w tym artykule.

Europejskie mistrzostwa w piłce nożnej za nami. Co nam po nich pozostało? Stadiony, autostrady, dworce i… telewizory.

W serwisie Allegro odnotowany został aż 128% wzrost obrotu w przypadku telewizorów (w stosunku do analogicznego okresu w 2011). Szał zakupów przypadł na 4 czerwca. To właśnie tego dnia jeden telewizor sprzedawał się co 3 minuty!

Główną przyczyną wzrostów były oczywiście mistrzostwa w piłce nożnej oraz fakt, że impreza była rozgrywana w Polsce. Pewien wpływ miała również Olimpiada, która rozpocznie się już niebawem. Widocznie nasi Użytkownicy uznali, że tak duże imprezy sportowe w niewielkim odstępie czasu to świetny moment by wymienić telewizor i oglądać sportowe zmagania w doskonałej jakości – komentuje Łukasz Nowak, dyrektor Działu Produktów Allegro.

Allegrowicze najchętniej kupowali telewizory LCD, LED i 3D. Co trzeci sprzedany telewizor to Samsung, a co czwarty to LG. Najchętniej kupowane były telewizory 32-calowe, a największym sprzedanym telewizorem był telewizor o przekątnej ekranu 80 cali.

Biorąc pod uwagę, że 72% telewizorów w ofercie lidera rynku RTV sklepu euro.com.pl posiada możliwość podłączenia do sieci przez WiFi możemy mówić już o nowych potrzebach rynku i trendzie, który w krótkim czasie może przełożyć się na wzrost znaczenia t-commerce w naszym kraju.

 

Zostaw odpowiedź