fbpx

Trendy w polskim e-commerce według NEO24.pl

Wczoraj omówiliśmy skrótowo nieco statystyk, jakimi podzielił się z nami KIR, który obsługuje błyskawiczne płatności Paybynet. Dzisiaj kontynuujemy tematykę dzięki informacjom, które nadeszły od największego polskiego sklepu internetowego, czyli NEO24.pl.

Co ma do powiedzenia w kwestii tygodniowego rozkładu zakupowego sklep, który obsługuje dwa miliony zamówień rocznie?

 

 

Podobnie jak KIR, NEO24.pl potwierdza, że dniem, na którym należy intensyfikować działania marketingowe jest poniedziałek, kiedy to sklep regularnie rejestruje najwięcej zamówień. Ponadto, podobnie jak w statystyka KIR, także w NEO24.pl odnotowano dwa szczytowe momenty zamówień – dzienny od 10 do 15 oraz wieczorny od 18 do 23. Innymi słowy, klienci NEO24.pl robią sobie przerwy na dojazdy do pracy oraz rodzinny obiad, po czym wracają do zakupów. We wtorek natężenie ruchu maleje, a maksymalną aktywność odnotowano pomiędzy 11 a 13 oraz wieczorem między 19 i 23.

 

Następne dni według NEO24.pl to znaczący spadek ruchu. Środa i czwartek przynoszą większą liczbę zamówień tylko w godzinach wieczornych od 19 lub 20 do 22. Najgorzej jest w piątki i soboty – mamy tu praktycznie pełną zgodność z danymi KIR-u wczoraj. Także wypowiedź przedstawiciela sklepu utrzymana jest w podobnym tonie:

 

„W te dwa dni nie mamy zwyczaju zamawiać przez Internet. Wiedząc, że przesyłka i tak nie zostanie nadana w weekend, odkładamy zakupy na niedzielę lub na początek tygodnia” – mówi Mateusz Gołda z NEO24.PL i dodaje „W niedzielę ruch znowu wzrasta w godzinach wieczornych. Między 19 a 23 odnotowuje się moment kulminacyjny. Natomiast te osoby, które z różnych powodów nie zdecydowały się na niedzielne zakupy – korzystają z oferty naszego sklepu w poniedziałek.”

 

 

Zostaw odpowiedź