Turcja przyszłością europejskiego e-commerce?

Burzliwy wzrost handlu internetowego w Europie postępuje coraz bardziej na wschód i według najnowszych danych na poważnie dotarł do Turcji.

Chociaż Turcja nie należy do Unii Europejskiej i nie zapowiada się, aby w najbliższej dekadzie lub dwóch dołączyła do grona europejskiej wspólnoty gospodarczej, to pozostaje ważnym partnerem handlowym UE. Co więcej, za sprawą handlu internetowego integracja gospodarcza między UE a Turcją może się znacząco pogłębić, o ile obie strony dojdą do porozumienia w sprawie wzajemnych ułatwień dla działających w obszarze międzynarodowego e-commerce.

Jak podało do wiadomości publicznej stowarzyszenie skupiające tureckie podmioty e-commerce (ETID) Turcja będzie jednym z najbardziej dynamicznych rynków Europy. Wzrost handlu internetowego na wschodnich rubieżach Europy ma osiągnąć nawet 35 procent, zaś wielkość całego rynku sięgnie 10 miliardów euro. To olbrzymi wzrost z 6.6 miliarda euro w roku 2016 oraz 8.6 miliarda euro w 2017 roku. Nic więc dziwnego, że sektor ten zatrudnia już 200 tysięcy pracowników. Jeśli Turcja utrzyma tak wysokie tempo wzrostu to za chwilę stanie się bardziej kuszącym rynkiem niż cała Europa Środkowo-Wschodnia. Przynajmniej w teorii, gdyż na przeszkodzie stoi brak wspomnianego już wcześniej członkostwa Turcji w UE.

Zostaw odpowiedź