fbpx

Turystyka online: Polacy prą na last minute

Dobre wieści dla biur turystycznych niesie najnowszy raport autorstwa Sociomatic Labs. Wynika zeń, że osoby szukające ofert wypoczynku w sieci w 95% wypadków korzystają ze stron internetowych biur podróży.

Nic tylko sprzedawać, prawda?

 

 

W szczególności trzeba sprzedawać last minute, które cieszy się zainteresowaniem aż 54% polskich turystów. Nic dziwnego, jeśli wyjazdy lubimy dopinać dopiero 3 tygodnie przed planowanym urlopem. Dłużej niż 1 miesiąc rezerwacje składa mniej niż 40% ankietowanych respondentów.

 

Co więcej, polski turysta ceni sobie luksusy – nawet bardziej niż Amerykanie. Aż 63 proc. wyjeżdżających za granicę, wybiera obecnie hotele cztero- i pięciogwiazdkowe. Podobnie jest z wyborem posiłków. Ponad 76 proc. Polaków rezerwujących podróże, wybiera opcję all inclusive (wszystkie posiłki w cenie).

 

Aby obraz Polaków kupujących przez strony agencji turystycznych nie był tak różowy, dodajmy, że bardzo chętnie korzystamy z porównywarek ofert. Potwierdzeniem tego faktu są dane od multiagenta turystycznego, będącego jednocześnie największą porównywarką ofert z opcją rezerwacji – Travelpanet.pl, z których wynika, że w 1. kwartale 2014 liczba transakcji w serwisie wzrosła aż o 105 proc., w porównaniu do sytuacji w analogicznym okresie sprzed roku.

 

Jak można łatwiej, docierać do klientów biur podróży? Sociomantic Labs słusznie sugeruje personalizację:

 

– Dopasowanie reklamy pod kątem zainteresowań danej osoby, a także przyznanie dodatkowych benefitów (np. zniżki, promocje itp.) sprawiają, że aż 59 proc. badanych, deklaruje większą chęć skorzystania z takiej oferty – mówi Maciej Wyszyński z Sociomantic Labs.

Co ciekawe, nie tylko Amerykanie, ale także Polacy chętniej korzystają z reklam ze spersonalizowanymi ofertami podróży. Skuteczność tego rozwiązania potwierdza Travelplanet.pl. Według tego największego multiagenta turystycznego, taki przekaz reklamowy spotyka się z zainteresowaniem i aprobatą klientów.

 

Dzięki reklamie osobistej (ang. programmatic), w 1. kwartale 2014 firma odnotowała 190-procentowy wzrost liczby transakcji w tym kanale sprzedaży, w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym.

 

Dodatkowo, oferty przygotowane w oparciu o zaawansowaną analizę danych, spowodowały zmniejszenie aż o 40 proc. kosztu (kwartał do kwartału) pozyskania nowego klienta w tym kanale sprzedaży, dzięki dokładnemu rozpoznaniu preferencji klientów i budowaniu lojalności wobec marki.

 

 

Zostaw odpowiedź