fbpx

TV-commerce ma przed sobą świetlaną przyszłość

Millward Brown opublikował wyniki badania dotyczącego korzystania Polaków z nowoczesnej telewizji. Jedno jest pewne – przed smart TV jest świetlana przyszłość. A dla e-commerce to świetna wiadomość.

Pierwszy wniosek, jaki można wysnuć z wyników badań wydaje się być dość zaskakujący – Polacy oglądają coraz więcej telewizji. Tym natomiast co ulega stopniowej ewolucji jest sposób jej konsumpcji coraz mniej przypominający oglądanie sztywnej ramówki przed odbiornikiem i czekanie z wypiekami na twarzy na wieczorny seans.

Za sprawną dostępnych technologii taki obraz przechodzi już do lamusa. Chociaż w większości domów nad Wisłą odbiornik TV nadal zajmuje centralne miejsce w salonie i w związku z tym konsumując telewizję nadal wybieramy perspektywę domowej kanapy, to odwiedzamy też serwisy online i platformy VoD, dzięki którym nie ogranicza nas miejsce i pora emisji.

To niezwykle emocjonujący czas dla rynku telewizyjnego. Widzowie cieszą się obecnie większą swobodą, konsumują treści video na wielu ekranach, komentują je w mediach społecznościowych. Badanie pokazało, że entuzjaści oglądają to, co chcą, gdzie i kiedy chcą, dużo częściej niż przeciętny Polak, wykorzystując przy tym maksymalnie możliwości nowych technologii

zauważa Olgierd Dobrzyński, Country Manager Central Europe, Discovery Networks CEEME.

Z przeprowadzonego przez Millward Brown badania wynika niezbicie, że polska rodzina jest całkiem dobrze zaopatrzona w rozmaite urządzenia pozwalające na korzystanie z treści video z różnych źródeł. Aż 92% polskich gospodarstw domowych ma do dyspozycji przynajmniej 1 laptop, a 84% przyznaje się do posiadania smartfona. Co więcej, w ponad połowie polskich domów pojawił się tablet, a 37% gospodarstw zaopatrzone jest w Smart TV. Wielu respondentów wyraża chęć uzupełnienia stanu posiadania o kolejne urządzenia. Na szczycie listy marzeń pojawiają się tablet (19%), konsola do gier (16%) oraz telewizor z dostępem do Internetu (13%).

Przynajmniej trzy razy w tygodniu na przynajmniej trzech ekranach – tak uzyskuje dostęp do telewizyjnych programów aż 17% respondentów. Co czwarte gospodarstwo domowe telewizyjnego entuzjasty wyposażone jest praktycznie we wszystkie urządzenia dostępne na rynku, czytamy w raporcie.

Moim zdaniem

Polacy to naród entuzjastycznie nastawiony do technologicznych nowinek. Powyższy raport nie tyle to odkrywa, co potwierdza – takie wnioski można było bowiem wyciągnąć z wielu innych analiz polskich konsumentów. TV-commerce ma zatem nad Wisłą doskonałe warunki do rozwoju – bazę technologiczną i otwartych na zmiany konsumentów. Nie można zapominać o sile nabywczej – pod tym względem wciąż odstajemy od państw zachodnich, ale i ten czynnik stale się zmienia na naszą korzyść.

Zostaw odpowiedź