fbpx

Twenga z 10 milionami euro

Twenga, europejski portal zakupowy, w Polsce najlepiej znany ze współpracy z Nokaut.pl, właśnie ogłosił zdobycie 10 milionów euro od inwestora Idinvest Partners. Dofinansowanie pomoże w szybszym rozwoju firmy i optymalizacji wydatków reklamowych na całym świecie.

W jakim kierunku zmierza francuska wyszukiwarka zakupowa?

 

 

To pytanie raczej nie zaprząta głowy większości właścicieli sklepów internetowych w Polsce, ponieważ Twenga nie jest w Polsce graczem pierwszoligowym. Wszak zatrudnia niewiele więcej osób działając na całą Europę (150) niż Ceneo.pl obsługując samą Polskę (ok 100). Pomimo to trudno odmówić jej skuteczności w ściąganiu ruchu sprzedażowego. Nieco gorzej było z namówieniem partnerów do płacenia za ruch, stąd najpewniej od dobrych dwóch lat trwa sojusz z Nokautem, który to osiągnął w tej kwestii zupełnie inny poziom wprawy. Wróćmy jednak do spraw bieżących.

 

Zmiany w powstałej w 2006 roku Twendze trwają od połowy 2014 roku, kiedy to wyszukiwarka na bardzo poważnie wzięła się za optymalizację swoich wydatków reklamowych, czyli de facto wydatków swoich klientów. Niewątpliwie, żyjemy w czasach, gdzie pośrednicy e-commerce muszą wykazywać się wybitną skutecznością, aby przetrwać.

 

„Platforma wykorzystuje narzędzie do przewidywania konwersji biorące pod uwagę ponad 40 czynników, aby maksymalizować ROI kampanii. Robi to dzięki dokładnemu szacowaniu intencji zakupu i ciągłemu monitorowaniu rezultatów.

Rozwiązania te podzielone są na dwie odrębne grupy: Smart LEADS i Smart SEM. Pierwsze rozwiązanie ma na celu dostarczenie wysokiej jakości leadów, drugie natomiast koncentruje się wokół optymalizacji budżetów”

 

Efekty? Firma, która posiada już 4000 klientów w całej Europie dołożyła doń kolejnych dwustu. Skoro nowe narzędzia wdrożono rok temu i przyniosły określone rezultaty, to dlaczego dopiero teraz pojawia się nowy inwestor?

 

Zdobyte fundusze pozwolą zwiększyć liczbę pracowników Twenga, by pociągnąć tym samym szybszy rozwój rozwiązań do pozyskiwania. Firma zatrudnia obecnie 150 osób i przewiduje w tym roku rekrutację 50 nowych współpracowników w zakresie inżynierii, Data Science, marketingu i sprzedaży.

 

Można stąd wywnioskować, że Twenga walczyła o przetrwanie na rynku i wygrała. Dopiero teraz pora na prawdziwą ekspansję.

„Idinvest z radością będzie towarzyszyć Twenga w jej międzynarodowej strategii. Otrzymane fundusze pomogą firmie przyspieszyć jej rozwój. Jesteśmy przekonani, że Twenga, dzięki swoim technologiom i algorytmom, ma ogromny potencjał wzrostu, szczególnie za sprawą rozwiązań optymalizacji kampanii Smart SEM” – mówi Benoist Grossmann, wspólnik zarządzający w Idinvest.

 

Czy tym samym zmieni się pozycja Twengi w Polsce? Znamienne jest to, że informacja prasowa została rozesłana przez biuro Twengi, bez współpracy z Nokautem. Co dalej? Czy Twenga odważy się uderzyć w pozycję Ceneo.pl?

 

2 komentarze

  1. Zuzanna L. 09-06-2015
  2. Zuzanna L. 10-06-2015

Zostaw odpowiedź