fbpx

Twitter jak Google+ – wciąż niszowy

Co mają ze sobą wspólnego Twitter i Google+? Dużo zarejestrowanych użytkowników ale niewielu aktywnych. Takie wnioski płyną z badania PEW Research Center. Obok tego wniosku dowiedzieliśmy się że, rośnie liczba osób, która korzysta z social media jako głównego źródła informacji.

I nie są to wzrosty, które można bagatelizować. W 2012 roku liczba osób, które korzystają z social media, jako źródła informacji wzrosła do 47% (dane dla USA) – a to o blisko 20% więcej niż raptem rok wcześniej.

Wróćmy jednak do samego Twittera – Ci sami badani zapytani o to, czy widzieli kiedykolwiek news na stronie Twittera odpowiadali twierdząco bardzo rzadko. Konkretnie rzecz ujmując tylko co dziesiąty ankietowany skorzystał z Twittera jako źródła najnowszych informacji.

 

A to oznacza, że Twitter znajduje się poza „mainstreamowymi” mediami, dla których współczynnik odpowiedzi twierdzących powinien wynosić minimum 30%. Czy opłaca się więc prowadzić profil na Twitterze? Jeśli działalność danego przedsiębiorstwa kręci się wokół szybko zmieniających się aktualności to pewnie tak. W innym wypadku – trzeba taki krok uważnie przemyśleć.

Zostaw odpowiedź