Coraz głośniej ostatnio niesie się wieść po mediach na temat mobilnej wersji Facebooka. Huczy także od pogłosek na temat tego, że Facebook pragnie wyprodukować własny telefon i podkupuje inżynierów w samym Apple.
A wszystko to ma związek z problemem Facebooka jakim jest niewielki roczny zysk – szczególnie w stosunku do wartości giełdowej – nawet po spadkach.
Facebook upatruje nowego źródła przychodów w reklamach mobilnych, ale nie do końca wie jak się do tego zabrać. Podpowiada mu Twitter – ustami swojego CEO, Dicka Costolo, który stwierdził, że już od jakiegoś czasu jego serwis generuje większą część przychodów z reklam mobilnych!
Jak się okazuje, Twitter rozsyła reklamy do 60% swoich użytkowników – wszystkich tych, którzy posiadają telefon iPhone lub z systemem operacyjnym Android.
Przypomnijmy, że Twitter posiada już 140 mln userów, którzy generują blisko 400 milionów ćwierknięć każdego dnia.