fbpx

Twitter rozczarował inwestorów

Wzrosła liczba użytkowników, wyższe są przychody, ale jednocześnie powiększa się strata finansowa w ramach kosztów funkcjonowania serwisu – tak w skrócie można by podsumować obecną sytuację “ćwierkającego” portalu.

Okazją do przyjrzenia się wynikom, notowanym przez serwis była publikacja danych za I kwartał br. Jak zatem można dowiedzieć się z oficjalnego dokumentu, udostępnionego przez serwis, na całym świecie z Twittera korzysta obecnie 255 mln aktywnych użytkowników. To 25 proc. więcej niż przed rokiem, ale zarazem poniżej oczekiwań analityków, którzy spodziewali się 257 mln użytkowników. Dwukrotnie większe są również przychody, które wynoszą 250 mln dolarów (114,34 mln dolarów przed rokiem).

Prezes Twittera Dick Costolo podkreślił, że źródłem rosnących przychodów był wspomniany przyrost liczby użytkowników i wzrost ich aktywności oraz zaangażowania w serwisie.

Jak się jednak okazało te wyniki nie usatysfakcjonowały giełdowych graczy, bowiem kurs akcji społecznościowej spółki poszybował w dół. Akcje Twittera straciły na wartości aż 11 proc. Powód? Spółka jest nadal pod kreską ze stratą 132 mln dolarów. Rok temu było to tylko 27 mln dolarów. Jak zatem nietrudno obliczyć, przychody w ciągu roku wzrosły nieco ponad dwukrotnie, ale strata prawie pięciokrotnie.

Na koniec ciśnie mi się na usta klawiaturę jedna konstatacja – Facebook miażdży wszelką konkurencję i jego presja okazuje się być dla nich zabójcza, i to dosłownie. Ostatnio wspominałem o odejściu z Google osoby nr 1 jeśli chodzi projekt Google+ – Vica Gundotry. Tam co prawda, globalna liczba aktywnych użytkowników była w porównaniu z konkurencją “czysto symboliczna” (z społecznościówki Google korzystało stale jedynie 7 mln internautów). Niemniej jednak wynik osiągnięty przez Twittera wypada może nie tak tragicznie jak Google, ale dystans do portalu Marka Zuckerberga nadal pozostaje spory (z Facebooka korzysta bowiem 1,38 mld ludzi).

Zostaw odpowiedź