Twitter ogłosił oficjalne poszukiwania redaktora naczelnego. A w samym ogłoszeniu wyłożył swoją strategię na najbliższe lata.
Wynika z niej, że w Twitterze szykują się wielkie zmiany.
Nakreślony w ogłoszeniu zakres pracy dla nowego redaktora naczelnego wskazuje, że Twitter ma ambicję aby stać się wielkim hubem informacyjnym, absolutnie niezbędnym dla telewizji, prasy, i innych mediów informacyjnych.
Idąc tym tropem Twitter musiałby płacić za unikalne treści – zatrudnić najlepszych dziennikarzy i fotoreporterów, czyli de facto stać się agencją informacyjną.
Rola Twittera w świecie rośnie, staje się ważnym medium dla elit dzisiejszego świata i świetnie rozgrywa swoją pozycję. Jest zasadnicza różnica między byciem pośrednikiem światowego formatu, a graczem światowego formatu i Twitter doskonale to rozumie.
Czy Twitter zostanie uznaną światową instytucją informacyjną? Na tę wiedzę przyjdzie nam jeszcze chwilę poczekać.