Chociaż Twitterowi udało się wylansować na medium kojarzone z wielką polityką i ciekawym dziennikarstwem to wciąż za mało. Teraz, gdy stał się sławny próbuje osiągnąć sukces w biznesie.
Czy wielka marka, która kojarzy się z pasjonującymi rzeczami powinna usilnie promować się wśród reklamodawców pod kątem wyników sprzedażowych?
Ludzie z Twittera zdają się nie zawracać sobie głowy tak wymuskanymi problemami. Dlatego zatrudnili agencję badawczą Datalogix, która sprawdzała jak kupują użytkownicy słynnego Ćwierkacza.
Badania marek w sektorze dóbr szybkozbywalnych pokazały, że statystycznie marki aktywnie prowadzące oficjalne konta na Twitterze odnotowały o 12% większą sprzedaż w stosunku do marek, które z Twittera nie korzystały.
Oczywiście jest to rezultat korzystania z płatnych wiadomości reklamowych. W przypadku wiadomości organicznych wynik był lepszy o 8%.
Cóż powiedzieć, wyniki odrysowane jak od linijki, a wniosek prosty – kupujcie tweety sponsorowane. To wielka szkoda, że Twitter sam siebie sprowadza do kramiku z ogłoszeniami.