fbpx

Twitter w Polsce: raport Thinkmedia jakiego jeszcze nie było

Thinkmedia.pl przygotował raport na temat polskich użytkowników Twittera. 3,5 miesiąca analiz, 85 tys analizowanych użytkowników i blisko 10 milionów tweetów.

Czy 10 gigabajów danych powie prawdę? Sprawdźmy!

Na początek przykra sprawa – aby pobrać pełny raport ze strony http://flockbeat.com/ każda zainteresowana osoba musi “zapłacić” jednym postem na swoim Twitterze lub Facebooku tzn oddać jeden post do wykorzystania agencji, która stworzyła raport – dobrze, że nie posunęli się do prośby o zapłatę jednym mailem z prywatnej skrzynki pocztowej.

 

Wiele osób wolałoby pewnie zapłacić niż udostępnić komukolwiek taką opcję. Osobiście, również do nich należę, dlatego omówię tylko fragmenty raportu, które otrzymałem w informacji prasowej. Think Media, Twoja strata. A teraz do rzeczy.

 

Badania pokazują, że na Twitterze w delikatnym stopniu dominują mężczyźni (56%) oraz co zaskakujące osoby w wieku 15-24 (30%). 29% użytkowników to osoby w wieku 25-34 lata, a 16% to osoby z kolejnego przedziału 35-44.

Dalej jest jeszcze ciekawiej – jeśli prowadzicie konto na Twitterze możecie dowiedzieć się jak wypadacie na tle konkurencji. Średnia liczba tweetów na użytkownika w ciągu 3,5 miesiąca wyniosła aż 3100 jednostek. Przeciętna liczba „followersów” to 396, zaś średnia liczba „following” to 351. Co ciekawe tylko 13% twittów zawierało adres url.

 

Twitter to zwierzę weekendowe – najwięcej ćwierknięć przypada na sobotę, niedzielę i poniedziałek, zaś godzinowo szczyt odnotowano między 20 a 21.

 

Najczęściej cytowane media to Gazeta Wyborcza oraz Rzeczpospolita. Trzeci jest Dziennik Gazeta Prawna, ale po piętach depcze mu RMF FM.

Zostaw odpowiedź