fbpx

Typografia: od papieru do ekranu – krótka ewolucja

“From Paper to Screen” to krótki animowany film autorstwa Thibault de Fournas. Autor pokazuje w nim, jak zmieniała się z czasem i nośnikiem typografia.

Typografia to sprawa ważna dla każdego dobrego marketingowca. Dlatego każda okazja, aby przypomnieć o wadze tego podstawowego medium przekazującego treść i emocje.

 

Chociaż wszyscy jesteśmy przyzwyczajeni do typografii na ekranie warto pamiętać, że jej początki w nowoczesnej formie rozpoczęły się od papieru. Zaś pojęcie typografii obejmuje nie tylko litery i cyfry ale także rozmaite znaki.

 

Warto o tym pamiętać i przestać pisać przekazy reklamowe na rzecz ich komponowania. Sztuka komponowania to umiejętność nadawania słowom odpowiedniego wyrazu graficznego, który oddaje moc pojedynczych słów, przy czym zamyka je w spójnej całości. Łatwiej napisać, niż skomponować.

 

Warto pamiętać, że dobra kompozycja typograficzna znakomicie sprawdza się w obrazkowym świecie nastawionym na grafiki. Szczególnie jeśli na przykład otwiera lub zamyka film lub prezentację.

 

Panie i Panowie, do piór! (Jeszcze tylko pozostało obejrzeć film)

http://www.youtube.com/watch?v=LS0tb3oBiI0

 

 

Zostaw odpowiedź