fbpx

UE: nowe przepisy aby bronić sprzedawców przed Amazonem i Allegro

Komisja Europejska coraz mocniej odczuwa skutki dominacji dużych marketplace’ów w Europie.

Zarówno Parlament Europejski, Komisja Europejska jak i Rada UE stanęły w jednym szeregu aby jak najszybciej stworzyć nowe prawo regulujące relacje między właścicielami marketplace’ów a ich użytkownikami prowadzącymi działalność gospodarczą, czyli przedsiębiorcami, którzy prowadzą w nich sprzedaż.

Unia Europejska definiuje marketplace’y nie tylko jako platformy takie jak Allegro, czy Amazon, ale także miejsca sprzedaży oprogramowania jak Google Play oraz strony pośredniczące w usługach, jak Uber czy Booking.

Jak podają unijni biurokraci, sprawa jest pilna z powodu masowych naruszeń dobrych praktyk ze strony właścicieli marketplace’ów. Owa masowość wynika z faktu bardzo dużej liczby sprzedawców korzystających z tej drogi rozwoju.

Statystyki donoszą, że ponad 40 procent małych i średni przedsiębiorstw handlujących w sieci na terenie UE korzysta z usług takich jak Amazon, czy Allegro. Połowa z nich doświadczyła problemów w trakcie prowadzenia tego typu działalności, a 38 procent twierdzi, że owe problemy nigdy nie zostały rozwiązane. Z kolei 26 procent podaje, że udało się je rozwiązać, ale z dużymi oporami ze strony dostawcy marketplace’u.

 


Zamów drukowany Mensis.pl lub czytaj darmowe fragmenty online:

1 komentarz

  1. Marcin 28-02-2019

Zostaw odpowiedź