fbpx

UE: pora na siedem reguł chroniących małych e-sprzedawców przed Google i innymi

Wczoraj pisaliśmy o tym, że Unia Europejska chce uregulować relacje w ramach marketplace’ów.

Informowaliśmy, że Komisja Europejska jest zaniepokojona rosnącą liczbą skarg składa przez małych przedsiębiorców na duże firmy prowadzące platformy handlowe w Internecie. Chodzi tu nie tylko o podmioty takie jak Allegro, ale także Google Play, Booking. Co więcej, jak donoszą zachodnie media regulacje te powinny dotyczyć także wyszukiwarek internetowych!

Innymi słowy Komisja Europejska może przygotować nam nie lada rewolucję w ciągu najbliższych kilkunastu miesięcy.

Dzisiaj pora na więcej konkretów. Zacznijmy od tego, że Komisja Europejska naliczyła w Europie ponad 7000 tego typu usług. Ponadto, ustalono już, że nowe przepisy będą budowane wokół siedmiu pryncypiów:

  1. Koniec z niezapowiedzianym i nieuzasadnionym blokowaniem kont
  2. Zmiany w usługach wprowadzane z odpowiednio długim wyprzedzeniem według przejrzystych reguł.
  3. Przejrzyste metody ustalania rankingów.
  4. Obowiązkowe informowanie o zakresie działalności i praktykach biznesowych stosowanych przez firmy np. korzystanie ze statystyk
  5. Każda platforma będzie zobowiązana do stworzenia wewnętrznego systemu rozpatrywania skarg na jej działalność.
  6. Każda platforma będzie zobowiązana do zagwarantowania rozwiązania problemu poprzez zewnętrznego mediatora.
  7. Stowarzyszenia przedsiębiorców będą mogły pozywać platformy sprzedażowe do sądu.

 


Zamów drukowany Mensis.pl lub czytaj darmowe fragmenty online:

Zostaw odpowiedź