fbpx

Umiejętności współczesnego e-marketingowca

Jakie umiejętności liczą się, gdy chcemy być dobrym specjalistą ds marketingu cyfrowego (internetowego)? Lepiej być humanistą z zacięciem do technik cyfrowych, czy może informatykiem z wyćwiczonym piórem? Na te pytania odpowiada infografika eConsultancy.

Prawda jak zwykle leży pośrodku, ale bliżej jej do wariantu pierwszego.

 

 

Wśród najważniejszych twardych umiejętności jakie, będzie musiał opanować każdy specjalista ds marketingu cyfrowego będzie obsługa systemów już nie tylko CRM, ale CEM/CXM, czyli badających nie tylko relacje z marką, ale także doświadczenia płynące z tych relacji. Chociaż to brzmi humanistycznie, to wiedza dotycząca budowania i obsługi takimi systemami będzie niezbędna.

 

Niemniej ważne będzie umiejętne analizowanie danych w całej rozciągłości, prowadzenie sprzedaży wielokanałowej, ogólna wiedza o technologiach oraz strategiach. Wśród szczegółowych technik będą liczyć się: mobile, kontent, web data analytics oraz social media.

 

Wszystko wymienione powyżej zdecydowanie da się zaimplementować u większości osób na pewnym poziomie intelektualnym popartym rozsądnym wykształceniem oraz obyciem w świecie technologii oraz Internetu. Co innego miękkie umiejętności – te bardzo trudno wykształcić, ponieważ są ściśle związane z osobowością pracownika.

 

Najczęściej wskazywane wśród pożądanych miękkich umiejętności są: zdolność do wywoływania zmiany, zdolność do zauważania okazji i adaptacji nowych strategii, zamiłowanie do ciągłego samorozwoju, otwartość i zdolność do współpracy i nie tylko – poniżej więcej wskazówek.

 

Zostaw odpowiedź