fbpx

Unio, zrezygnuj z Google Analytics!

Pod takim hasłem Web Analytics Alliance, koalicja europejskich firm analitycznych wzywa UE do rezygnacji z korzystania z narzędzi Google’a. W Polsce całą sprawę intensywnie pilotuje lokalny oddział Gemiusa.

Tylko 2.5% europejskich instytucji korzysta z usług europejskich firm.

 

Szczerze mówiąc, nie dziwie się im. Z punktu widzenia sklepu internetowego darmowe narzędzie Analitycs spięte z Adwords jest rozwiązaniem idealnym. Z punktu widzenia instytucji, która monitoruje swoją stronę internetową i nie korzysta z Adwords, faktycznie, wybór może być szerszy. Pytanie czy musi to być wybór opcji wyłącznie płatnej, jaką oferują firmy europejskie.

 

„– Unia Europejska przeznacza około 15 mld euro na ambitny program Horizon 2020, a jednocześnie, zamiast wspierać europejską branżę online i rozwijać konkurencyjność na rynku, promuje rozwiązania oferowane przez amerykańską korporację – mówi Kimon Zorbas, rzecznik prasowy Web Analytics Alliance.”

 

„– Unia Europejska rozwija Europejską Agendę Cyfrową i wydaje miliardy euro na promocję unijnych firm IT. Mądrym posunięciem byłoby zatrzymanie istotnych danych dotyczących użytkowania sieci pozyskanych przez te firmy w Unii – dodaje Christian Sauer, prezes niemieckiej firmy Webtrekk.”

 

„Z kolei Joanna Skierska, szefowa polskiego oddziału Gemiusa, firmy, która również przystąpiła do koalicji, zwraca uwagę na konkurencyjność rozwiązań europejskich. – Europejskie, a w tym polskie technologie nie ustępują produktom amerykańskim, ani pod względem poziomu zaawansowania, ani funkcjonalności. Parlament Europejski powinien chronić i systemowo wspierać europejskie rozwiązania technologiczne, tak aby odniosły sukces poza Europą, a polscy europosłowie powinni dążyć do tego, aby zapewnić polskim firmom z branży internetowej dalszy rozwój.”

 

Niestety przedstawiciele Web Analytics Alliance, nie wspominają o tym w swojej odezwie argumentując, że narzędzia oferowane przez europejskie firmy nie są w niczym gorsze od Google Analytics.

 

Teraz UE pozostaje rozstrzygnąć, czy darmowe udostępnianie Analytics przez Google to nieuczciwa konkurencja względem europejskich dostawców podobnych płatnych rozwiązań, czy też narzędzie, które pozwala zwiększać konkurencyjność całej europejskiej gospodarki, dzięki swojej bezpłatnej wszechobecności.

 

Trudny orzech do zgryzienia.

1 komentarz

  1. Marek 18-05-2014

Pozostaw odpowiedź Marek Anuluj pisanie odpowiedzi