fbpx

UOKiK: polskie e-sklepy nadal mają problem ze zwrotami od klientów

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nie zaprzestaje tropienia przedsiębiorców, którzy mają problem z szacunkiem do ustawowego prawa zwrotu produktów w ciągu 10 dni.

Tym razem od ostrzał poszedł znany portal ZłoteWyprzedaże.pl oraz niewielki białostocki sklep internetowy e-szlugi.pl. Jak widać, na prawie do zwrotu oszczędzają zarówno najwięksi, jak i najmniejsi.

 

Złote Wyprzedaże postanowiły zastrzec prawo zwrotu w ciągu 10 dni do sytuacji, kiedy klient dostarczy oryginalne opakowanie od produktu. A jakby tego było mało jeśli klient składał reklamację mógł liczyć wyłącznie na naprawę produktu.

 

Najbardziej interesujące jest jednak, to w jaki sposób UOKiK uzyskał informacje o błędach prawnych w regulaminie Złotych Wyprzedaży. Otóż zawiadomienie zostało złożone przez Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Warszawie, co może wskazywać, na znaczącą ilość skarg składanych na Złote Wyprzedaże w okręgu warszawskim.

 

Przypadkiem serwisu e-szlugi zajęła się lubelska delegatura UOKiK, która nakazała zmianę zapisu regulaminu e-sklepu. Ten wymagał od klientów aby “zwracany towar musi być kompletny, nie może nosić śladów użytkowania, oraz musi posiadać oryginalne, nie zniszczone opakowanie”. Ponadto domagano się oryginału dowodu sprzedaży, co także według Urzędu jest niezgodne z prawem.

 

Chociaż decyzje Urzędu są korzystne dla klientów to nie sposób zauważyć widocznego wśród przedsiębiorców trendu bronienia się przed najgorszym typem zwrotów, które często uniemożliwiają ponowne sprzedanie produktu.

2 komentarze

  1. Piotr-ek 14-10-2013
    • Andrzej Lemański 14-10-2013

Zostaw odpowiedź