fbpx

UOKiK: prawo do zwrotu towaru to także prawo do zwrotu kosztów odesłania

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zakwestionował regulamin sklepu glany.pl, w którym sprzedawca próbował przerzucić na konsumenta koszty dostarczenia produktu do sklepu, w momencie, kiedy konsument korzystał z prawa do zwrotu towaru w ciągu 10 dni.

Poniższy zapis w regulaminie został uznany za klauzulę abuzywną:

“Kupujący zwraca sprzedawcy koszty dostarczenia towaru nabytego przez Internet”.

 

Innymi słowy, w ramach przyjęcia zwrotu towaru w ciągu 10 dni sklep ma obowiązek zwrócić także koszty odesłania rzeczonego towaru. Tak właśnie precyzuje całą sprawę UOKiK w oficjalnym komentarzu:

 

“Zgodnie z przepisami, w sytuacji odstąpienia od umowy kupna-sprzedaży zawartej przez Internet, klient odsyła towar na własny koszt, a sprzedawca zwraca opłatę za jego dostarczenie”

 

Dodatkowo sklep glany.pl domagał się paragonu podczas zwrotu towaru. Zdaniem UOKiK wystarczy tutaj każdy inny dowód potwierdzający zakup np wyciąg z konta.

 

Dobra wiadomość to fakt, że UOKiK warunkowo odstąpił od ukarania przedsiębiorcy dając mu czas w postaci 30 dni na zmianę regulaminu.

2 komentarze

  1. kika 20-03-2014
  2. janek 21-03-2014

Zostaw odpowiedź