fbpx

UOKiK przyłożył 0.5 miliona złotych dla euro.com.pl

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta postanowił nałożyć karę w wysokości ponad 500 tysięcy złotych na Euro.com.pl z powodu wprowadzania klientów w błąd.

A wszystko przez promocję darmowej wysyłki, która okazała się pozorowaną partyzantką marketingową.

 

Jak podał do wiadomości serwis Bankier sklep Euro.com.pl reklamował darmową dostawę jako ograniczoną czasową “do najbliższego piątku”. Z kolei Gazeta Wyborcza wypunktowała konkretne hasla, którymi podpadł Euro: “Darmowa dostawa. Tylko do piątku”, “Darmowa dostawa. Ostatnie godziny”, “Darmowa dostawa. Ostatni dzień”, “Wyłącznie w sklepie internetowym. Darmowa dostawa. Tylko do piątku”.

 

W praktyce okazywało się, że owe ostatnie godziny i tylko do piątku nie miały żadnego pokrycia w regulaminie promocji, ponieważ miała ona charakter ciągły, a nie czasowy. Zaś banery służyły wyłącznie w celu manipulowania zachowaniami klientów – tydzień w tydzień.

 

Na koniec ciekawostka na temat czasu, w jakim UOKiK badał niedozwolone zachowanie zauważone na Euro.com.pl. Według GW promocja trwała od czerwca 2012 do lutego 2013, kiedy to UOKIK rozpoczął postępowanie wobec Euro Netu.

 

Decyzja zapadła zaś jak widać po długich ośmiu miesiącach i trudno odnieść wrażenie, że mieliśmy do czynienia z “wcześniakiem”.

 

Zostaw odpowiedź