Wygląda na to, że UPS pragnie dostarczać nie tylko przesyłki, ale także materializować je w swoich punktach UPS Stores. Takie podejście kompletnie wywraca do góry nogami podejście do logistyki.
Bo i po co transportować przesyłkę, kiedy można przesłać informację i zmaterializować ją dzięki energii? Brzmi jak wariactwo? Być może, ale UPS próbuje swoich sił.
Testowy oddział UPS Store w San Diego jako pierwszy i na razie jedyny zostanie wyposażony w drukarkę przestrzenną – zaawansowany model StrataSys na jaki nie stać wielu początkujących projektantów obiektów przestrzennych. Jej cena to 20 tys dolarów.
Zamiast więc zlecać wydruk firmie z drugiego końca stanu lub kraju i oczekiwać na przesyłkę UPS proponuje wszystkim osobom zainteresowanym wydrukiem przestrzennym, że zmaterializuje ich projekty od ręki i na miejscu.
Być może kolejnym krokiem będzie nawiązanie współpracy UPS ze sklepami projektującymi przedmioty do drukarek przestrzennych np biżuterię. Po co wozić, skoro można transmitować?
Jak zawsze w przypadku UPS z pewnością możemy także liczyć na dostawę pod same drzwi.