fbpx

Gdzie urosną budżety amerykańskich marketingowców?

Ameryka, jak powszechnie wiadomo, wynalazła marketing i reklamę i wdrożyła ją na skalę, jakiej świat wcześniej nie widział, dlatego dziś zaglądamy za wielką wodę.

Zaglądamy konkretnie do statystyk z terytorium USA, które dotyczą planowanych budżetów reklamowych na najbliższy okres. Chociaż nie napisano wprost najpewniej dane odnoszą się do okresu na najbliższe 12 miesięcy. Zilustrowaniem danych z raportu „The State of PPC 2016-2017” zajął się emarketer (emarketer.com), zaś samo badanie przygotował Hanapin Marketing (hanapinmarketing.com).

Z samej treści poniższego wykresu wynika, że wracają złote czasy PPC, który w ostatnich latach stracił kosztem reklamy zarówno w social media jak i w display. Aż ¾ marketingowców w Stanach Zjednoczonych zapowiada, że zwiększy nakłady właśnie na system AdWords. Ale tylko dwa procent mniej (73) twierdzi, że pora na wydanie większej gotówki na reklamy mobilne. Na rezonie nie traci także Facebook, który uzyskał 69 procent wskazań. Można podejrzewać, że istnieje tu ścisły związek z wydatkami na mobile i te dwie kategorie mogą się w dużej mierze pokrywać.
emarket

Bardzo wysoko zawędrował Bing, który powoli zaczyna przynosić Microsoftowi konkretne przychody. Co niemniej istotne, system Windows powoli staje się systemem biurowo-profesjonalnym, zaś jego rozrywkowe niegdyś role przejęły konsole i przenośne urządzenia operujące w Androidzie. Tym samym, ruch, który zbiera Bing może okazać się bardzo wartościowym, ponieważ płynie od osób w wieku produkcyjnym, pracujących w kategorii białych kołnierzyków.

Na koniec bardzo ciekawe zestawienie dotyczące najważniejszych taktyk marketingowych wg marek i agencji. Na pierwsze miejsce wysuwa się obecność w mediach społecznościowych oraz geotargetowanie.

emark2

Zostaw odpowiedź