fbpx

Urządzenia mobilne napędzają francuski e-commerce

To, że urządzenia mobilne ułatwiają dostęp do Internetu jest dla wszystkich raczej oczywiste. Z przeprowadzonych jednak we Francji badań wynika, że mają one także ogromny wpływ na wzrost rynku e-commerce.

Badania przeprowadzone w październiku 2013 r., na zlecenie Bonial objęły ponad 1000 dorosłych mieszkańców Francji. Wynika z nich, że Francuzi coraz częściej kupują urządzenia mobilne. Co więcej, właściciele smartfonów i tabletów są bardziej skłonni do robienia zakupów przez Internet niż osoby nieposiadające urządzeń mobilnych.

Spośród ankietowanych, aż 89 proc. odpowiedziało, że robi zakupy w sieci przynajmniej raz w roku. Odsetek odpowiedzi był znacznie wyższy w przypadku respondentów o wysokich dochodach i posiadających wiele urządzeń mobilnych. 62 proc. badanych przyznało, że robi zakupy przez Internet przynajmniej raz w miesiącu. Wśród użytkowników smartfonów i tabletów, odsetek ten był jeszcze większy, bo aż 70 proc.

mobile

Dla 46 proc. kupujących to Internet jest pierwszym źródłem informacji. Szczególnie w przypadku specjalistycznych sklepów detalicznych, sprzedających elektronikę (65 proc.), artykuły sportowe (51 proc.) oraz meble (44 proc.). Badania pokazały także, że ponad jedna trzecia użytkowników smartfonów i tabletów szuka informacji o produktach za pomocą swojego telefonu przynajmniej raz w tygodniu.

Ponad połowa właścicieli urządzeń mobilnych, porównuje różne produkty, szuka najbliższego sklepu, sprawdza godziny otwarcia albo przegląda katalog produktów przynajmniej raz w miesiącu. Co ciekawe, większość z nich chcąc odnaleźć dany produkt w Internecie wcale nie korzysta z wyszukiwarek. Aż 57 proc. przyznało że, bez względu na to, jaki produkt chce kupić, zawsze korzysta z gotowych aplikacji.

Jednak pomimo rozwoju technologii i coraz większych możliwości, ponad 75 proc. badanych przyznało, że jeśli ma wybór, woli kupić produkt w tradycyjnym sklepie, nawet jeśli oferuje on możliwość zakupów przez Internet.

Zostaw odpowiedź