fbpx

Urządzenia wykorzystywane do zakupów internetowych w Polsce

Jak donosi raport „E-commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-Commerce Polska” w polskim e-commerce w dalszym ciągu dominują klasyczne komputery.

Przez klasyczne komputery należy tu rozumieć laptopy oraz komputery, rzecz jasna, stacjonarne. Pierwsze zdobyły aż 81 procent wskazań przez respondentów, drugie raptem 57 procent, co niewątpliwie pokazuje jak zmienił się przez ostatnią dekadę polski rynek komputerów. Wygląda na to, że laptop jest już na wyposażeniu praktycznie każdego polskiego domu podłączonego do Internetu. Zaś komputer stacjonarny odchodzi do lamusa, wszędzie tam, gdzie jest to możliwe, czyli praktycznie w każdym zastosowaniu nieprofesjonalnym.

urzadzenia-internet

Jeśli sprawy nie zmienią dotychczas obranego kierunku, z pewnością doczekamy dnia, w którym zakupy internetowe będą robione częściej przez smartfon, niż przez komputer stacjonarny, co jest w dalszym ciągu informacją ze wszech miar zaskakującą, biorąc pod uwagę niewygodę, jaką oferuje mały kilku calowy ekran telefonu komórkowego.

Pozostaje nam jedynie zaakceptować 41 procent wskazań na smartfony, jako urządzenia wykorzystywane do zakupów w Internecie. Tym samym na przedostatnie miejsce zostały zepchnięte dużo wygodniejsze tablety, z wynikiem 24 procent. Co ciekawe, najczęściej z tabletu korzystają mężczyźni, zaś ze smartfona kobiety. W kwestii podziału na wiek tablety dominują w grupie wiekowej od 15 do 34 lat, podobnie zresztą jak smartfony.

Wspominaliśmy już wcześniej o tym, że smartfony nie są najlepszymi urządzeniami do robienia zakupów w Internecie, a raczej deską ostatniego ratunku. Teraz pora spojrzeć na problemy, jakie generują zakupy właśnie przez smartfony.

mobilne-problemy

Jak widać na powyższym wykresie, przede wszystkim smartfon nie ułatwia wypełniania formularzy. Nie jest to zaskoczenie, i wydaje się, że problem ten może rozwiązać tylko rozbudowany marketing wielokanałowy, który z czasem zintegruje nasze konta zakupowe z urządzeń desktop i mobile.

Drugi problem to niestety w dalszym ciągu brak przystosowania sklepów internetowych do urządzeń mobilnych. Problem z dokonaniem płatności wiąże się z punktem pierwszym, podobnie jak zbyt duża liczba czynności do wykonania lub brak aplikacji mobilnej, jako formy oczekiwania na super wygodny sposób kupowania przez smartfon. Z kolei zbyt wolne łącze internetowe wydaje się być problemem wyłącznie przejściowym.

Raport dostępny na www.gemius.pl

Tagi:

Zostaw odpowiedź