fbpx

USA: Google w końcu przeskoczyło prasę

Business Insider dzięki swojemu oddziałowi BI Intelligence dokonał rzeczy niezmiernie trudnej – porównał wielkość przychodów reklamowych jednej firmy (Google) z przychodami reklamowymi całej branży (dzienniki i magazyny).

Wykres Business Insidera pokazuje jak potężną przemianę przeszły media w ciągu ostatnich 10 lat.

 

Jak widać na poniższym wykresie, prasa w 2004 roku była prawdziwą potęgą z obrotami reklamowymi rzędu 50 miliardów dolarów, podczas gdy Google generował obroty na poziomie miliardów 2.

 

Niemniej dobrze przędły magazyny z dochodami reklamowymi na poziomie niewiele mniejszym niz 25 miliardów dolarów. Co więcej, do 2007 roku magazyny notowały wyłącznie wzrosty obrotów (blisko 30 miliardów), podczas gdy prasa wyraźnie straciła w tym samym roku.

 

Lata 2008 – 2012 przyniosły potężne spadki przede wszystkim prasie codziennej, ale stopniowo traciły także kolorowe magazyny. W końcu w 2012 roku Google wyprzedził obie branże w dochodach reklamowych. Potrzebował na to raptem 8 lat!

 

Zostaw odpowiedź