fbpx

Usługi dla e-marketingu – kiedy konsolidacja?

Jako czynny specjalista ds marketingu muszę powiedzieć, że od pewnego czasu cierpię na tzw data glut, czyli zalew informacji o kolejnych narzędziach do e-reklamy.

A to ktoś wymyślił narzędzie do tworzenia landing page’ów, inny wpadł na pomysł generowania banerów, a kolejny pośredniczy w programach partnerskich lub oferuje stronę mobilną.

 

Nie widzę nic złego w demokracji gospodarczej pod tytułem eksplozja start-upów – wiadomo, że tutaj wykluwają się najlepsze pomysły, ale okres przejściowy jest niezwykle trudny, dla nas specjalistów ds marketingu internetowego.

 

Miłość marketingowców do Google’a i Facebooka wydaje się być naturalnym stanem rzeczy. Szczególnie do Google’a, który stara się dostarczyć zarówno narzędzia jak i nośniki reklamowe, a także system pomiarowy (Analitycs). Taka konsolidacja jest niezbędna nie tylko dla zdecydowanie zbyt rozdrobnionego rynku usług dla e-commerce, ale także dla samych klientów i ich budżetów.

 

Model abonamentowy na usługę reklamy to najbardziej rozpowszechniona metoda zakupowa, jednak przeniesienie go na grunt narzędzi marketingowych jest coraz boleśniej odczuwalne dla wielu, szczególnie mniejszych firm i agencji reklamowych.

 

300zł miesięcznie za kilka landing page’ów, 400zł miesięcznie za stronę mobilną, 200zł za narzędzie do mailingu i jeszcze nie udało się wyświetlić ani jednej reklamy. Ba, jeśli zechcemy ją wykonać warto zwrócić uwagę na plany Adobe, które uparcie prze do modelu abonamentowego i trzeba spodziewać się, że wymusi takowy także w przypadku Photoshopa.

 

Zwycięsko z tego zamieszania z pewnością wyjdą ci, którzy zrozumieją, że jedyna droga to integracja w ramach większych platform oferujących szeroki wachlarsz usług dla e-commerce. Szybkich, zautomatyzowanych, oferujących usługi just in time, umiejętnie rozróżniającej usługi wymagające uczestnictwa ludzi po obu stronach stołu od tych, które może załatwić samo oprogramowanie.

 

Wszystko wiadomo, do dzieła!

 

Zostaw odpowiedź