fbpx

Uwaga właściciele stron – nowy Search Console (dawniej Centrum Webmastera) od Google już jest!

Search Console jest jednym z najważniejszych narzędzi do zarządzania widocznością strony w wyszukiwarce Google.

Dlatego jeśli jeszcze jakimś cudem nie korzystacie z tego narzędzia, lub nie macie do niego bezpośredniego dostępu to najwyższa pora nadrobić te zaległości. Nieważne, czy zlecamy prace związane z pozycjonowaniem i zarządzaniem stroną zewnętrznym podmiotom, czy też wykonujemy je sami, pamiętajmy, aby zawsze mieć bezpośredni dostęp do Search Console. To właśnie w tym narzędziu Google informuje nas o karach nałożonych na naszą stronę oraz wszelkich problemach z jej indeksowaniem. Także w nim wgrywamy mapę witryny, aby Google mógł ją łatwiej w całości zaindeksować.

Chociaż nowy Search Console jest w wersji beta, to już można powiedzieć, że pod względem interfejsu jest rewolucją. Niekoniecznie przez kogokolwiek oczekiwaną, co więcej, jeśli tak nowe narzędzie miałoby wyglądać docelowo to możemy powiedzieć, że mało komu wyjdzie to na dobre. Otóż nowy Search Console został ogołocony z większości funkcji i można to tłumaczyć tylko faktem, że znajduje się w wersji beta. Chociaż patrząc na fakt, że stary Search Consol posiadał ich kilkadziesiąt, trzeba stwierdzić, że Google oddało do użytku wczesną wersję alfa.

Wśród zalet trzeba wymienić możliwość analizy danych z ostatniego roku, a nie z ostatnich 90 dni, jak to miało miejsce w starej konsoli. Co więcej, nowy Search Console daje faktyczną możliwość prowadzenia analiz i wprowadza panel znany z Google Analitycs. I to jest prawdopodobnie głównym powodem, dla którego warto zajrzeć do nowej wersji konsoli.

Zostaw odpowiedź