fbpx

UX, czyli User Experience raz jeszcze

O tzw User Experience Design nigdy dość, gdyż ze wszystkich teoretycznych zagadnień jest on najbardziej praktyczną sprawą w e-commerce.   Pod hasłem praktyka kryją sie duże pieniądze – dzięki dobremu UX Amazon zarabia 300 milionów dolarów rocznie, zaś McAfee udało się obciąć koszty supportu o 90%.   O UX postanowił w ramach infografiki opowiedzieć Homestead, który oferuje zautomatyzowaną budowę stron www dla biznesu. Jak zwykle zaczynamy od kilku szokujących faktów.   Po pierwsze, ponad 2/3 użytkowników potrafi opuścić stronę, która zdradza wyraźne objawy niedopracowanego szerokopojętego interfejsu. Wg informacji Homestead 85% owego niedopracowania można usunąć w ramach testowych pracy z 5

O tzw User Experience Design nigdy dość, gdyż ze wszystkich teoretycznych zagadnień jest on najbardziej praktyczną sprawą w e-commerce.

 

Pod hasłem praktyka kryją sie duże pieniądze – dzięki dobremu UX Amazon zarabia 300 milionów dolarów rocznie, zaś McAfee udało się obciąć koszty supportu o 90%.

 

O UX postanowił w ramach infografiki opowiedzieć Homestead, który oferuje zautomatyzowaną budowę stron www dla biznesu. Jak zwykle zaczynamy od kilku szokujących faktów.

 

Po pierwsze, ponad 2/3 użytkowników potrafi opuścić stronę, która zdradza wyraźne objawy niedopracowanego szerokopojętego interfejsu. Wg informacji Homestead 85% owego niedopracowania można usunąć w ramach testowych pracy z 5 różnymi użytkownikami.

 

Jeśli jednak postanowimy nie dopracowywać interfejsu warto pamiętac, że blisko połowa osób kupujących w sieci ma w zwyczaj informować znajomych o tym, jak trudno poruszać się na stronie www danego sklepu internetowego.

 

Warto przypomnieć, co składa się na elementy budowy UX:
– design strony
– architektura informacji
– badania rynkowe
– interaktywność strony
– użyteczność strony

 

Poza tym warto pamiętać o kluczowych pytaniach ewaluacyjnych dotyczących UX na firmowych stronach:

 

– czy klienci są zdezorientowani posługując się stroną www?
– czy prezentacja produktu jest wystarczająco klarowna?
– jak często użytkownicy zgłaszają ten sam problem?

 

– jak zmienia się baza klientów firmy? Czy rośnie?
– jak wygląda UX na stronach konkurencji?

 

Wśród największych zalet dopracowanego UX należy wymienić:
– wzrost sprzedaży
– wzrost produktywności
– wzrost satysfakcji i lojalności klientów
– spadek kosztów supportu i szkoleń
– spadek kosztów rozwoju systemów
– spadek kosztów obsług systemów

 

Zostaw odpowiedź