Użyteczność www: lifting Empik.com po raz kolejny

Raptem rok temu opisywaliśmy znaczący lifting strony empik.com, a tu z zaskoczenia, na swoje aż 16 urodziny jeden z najstarszych polskich sklepów internetowych postanowił po raz kolejny podciągnąć kilka zmarszczek.

Empik wzorując się na Amazonie nie uznaje dużych zmian naraz.

 

O tym, że Empik wzoruje się na Amazonie świadczy nie tylko polityka polskiego giganta e-commerce, ale także sposób budowania layoutu oparty o biel, delikatne proste linie, sporą liczbę banerów oraz duże kafle z grafikami produktów. Przejdźmy do omówienia zmian.

 

Lifting jest bardzo stonowany – odcieniono znacząco czcionkę górnego menu kategorii, tak aby nie odwracać uwagi od reszty strony, oraz zmniejszyć wizualną wagę całości. Ważniejsze zmiany zaszły w funkcjonalnej warstwie sklepu. Na przykład belka wyszukująca wraz z koszykiem została na stałe przytwierdzona do górnej krawędzi ekranu i towarzyszy użytkownikom zawsze podczas przeglądania strony.

 

 

Ponadto zdecydowano się na dodanie przycisku „do koszyka” w każdym miejscu, gdzie prezentowany jest produkt. Warto w tym miejscu zwrócić uwagę,że tym samym Empik wyłamał się z kanonu prezentowanego przez Amazona, który pozwala na zakupy wyłącznie ze strony produktowej.

 

 

Są to zmiany wyraźnie na plus z dwóch powodów: po pierwsze strona Empik.com jest zdecydowanie zbyt długa, aby skrolować wciąż od góry do dołu i odwrotnie w celu korzystania z podstawowych funkcji sklepu internetowego, po drugie zaś pozwala odnaleźć się w gąszczu grafik, tekstów, nagłówków, produktów i banerów.

 

 

 

 

Kolejna ciekawostka to strona produktowa, która wyraźnie zyskała na przejrzystości. Empik.com pokazuje, że dobrym standardem jest dzielenie opisu produktu na fragmenty. Pierwszy to trzy-cztery najważniejsze punkty, następnie opis, a dopiero potem techniczna specyfikacja. Bardzo mądrze rozplanowano miejsc na baner z ważnymi informacjami – to lekcja dla wielu sklepów, które zarzucają użytkowników kolorowym misz maszem banerów.

 

 

Zostaw odpowiedź