fbpx

Użytkownicy tabletów oczekują stron desktopowych

Jeśli ktoś by miał wątpliwości jakie strony www powinny być wyświetlane na tabletach to badanie Usablenet powinno przekonać nieprzekonanych. Dostosowywanie stron mobilnych do tabletów wydaje się być podejściem niewłaściwym.

Dużo rozsądniej jest dostosować stronę desktopową do wymogów obsługi tabletu oraz skromnej przekątnej jego ekranu.

 

Co prawda przeprowadzono je na 671 Brytyjczykach i Amerykanach, to zdaje się mieć rozsądne podstawy do wnioskowania na użytkowników tabletów w innych krajach. Wyżej wymienieni respondenci zapytani o to, co jest najważniejsze podczas przeglądania strony www na tablecie jednoznacznie odrzekli, że „zapewnienie tego samego doświadczenia i treści jak w przypadku oglądania strony na klasycznym komputerze typu desktop”.

 

Jeśli na podstawie tego badania mielibyśmy określić największe wyzwanie w migracji klasycznego Internetu w stronę mobilności, to zagadnieniem numer jeden powinno być upakowanie wszystkich deskotopowych treści w formę zdatną do prezentacji i obsługi na tablecie. To z kolei potwierdzałoby coraz częściej podnoszony fakt, że rzeczywiście, desktopy i laptopy w pewnej mierze są wypierane przez tablety.

 

O tym, że e-commerce i branża rozrywkowa mają o co walczyć świadczą kolejne już statystyki, według których tylko 5% Amerykanów i Brytyjczyków korzysta z tabletów w pracy, ale już 73% w domu, dla rozrywki lub w celach zakupowych.

 

Zostaw odpowiedź