fbpx
google-doodle

Używasz Google Shopping? Uważaj, Google zmusi Cię do zmiany waluty w sklepie

Jeśli używacie Google Ads i usługi Shopping, a przy tym chcecie sprzedawać za granicę może Was spotkać zaskoczenie.

Warto wiedzieć, że korzystanie z usługi Google Shopping wiąże się z koniecznością spełnienia restrykcyjnych zasad, jakie narzuca reklamodawcom Google. Zasady te wydają się być co najmniej niezrozumiałe, w kraju, który posiada własną walutę, a przy tym jest objęty unią z krajami strefy Euro.

O co chodzi? Jeśli sprzedawca znajdzie się w sytuacji, w której:

  • używa Google Shopping na terenie Polski,
  • posiada sklep internetowy, który wyświetla ceny w innych walutach niż polska,
  • sklep internetowy sprzedawcy zmienia język i walutę w momencie, gdy pojawi się na niej użytkownik z innego kraju,

Google może zablokować konto Merchant Center sprzedawcy, a tym samym uniemożliwić mu korzystanie z usługi Shopping.

Dlaczego? Google kontroluje strony docelowe swoich reklamodawców, aby oceniać ich jakość, a także sprawdzać, czy nie kierują użytkowników na strony typu scam. Pozwala to uszeregować konkurentów w aukcji – podobnie jak ma to miejsce w klasycznym systemie Ads (do niedawna AdWords) oraz odsiać nieuczciwych reklamodawców.

Jeśli jednak bot Google odwiedzi naszą stronę z zagranicznego adresu IP, sklep automatycznie zmieni język np. na angielski lub niemiecki, zaś waluty na funty lub euro. To spowoduje niezgodność treści strony z deklarowaną w pliku feed walutą (czyli polskim złotym). I doprowadzi w krótkim czasie do blokady konta, jeśli szybko nie podejmiemy stosownych działań np. podawania zawsze polskiej waluty jako głównej zaś innych tylko jako pomocniczych wraz z przelicznikiem (kursem waluty).

1 komentarz

  1. dawid 07-02-2020

Zostaw odpowiedź