Używasz kampanii Google PLA (Shopping)? Do 14 lutego wprowadź numery EAN!

Przypominamy, że już niedługo sklepy, które nie wypełnią obowiązku GTIN nie będą mogły korzystać z kampanii produktowych PLA.

Wprowadzenie obowiązku wypełniania pola GTIN od 14 lutego 2017 roku przez Google nie jest wielkim zaskoczeniem. W Polsce za GTIN odpowiadają numery EAN. Podobny obowiązek już dawno wprowadziło Ceneo.pl, które bez EAN-ów praktycznie nie integruje oferty sklepu w ramach swoich usług. Od wielu lat czyni tak także Amazon. Jest to efekt niemożności ręcznego przetworzenia tak potężnej ilości produktów oraz utrzymania porządku w bazie danych, gdzie często poszczególne pozycje zaczynają się dublować.

W przypadku Polski zmiana ta, ma o tyle znaczenie, że Google mocno ruszył z programem Shopping (zakładka „Zakupy”), w której każdy produkt ma swoją kartę specyfikacji ze zdjęciem wraz z ofertami sklepów, które wykupiły usługę PLA w Google. Wygląda na to, że usługa Zakupy (Shopping) wchodzi w finalną fazę, której celem jest wygenerowanie dokładnej listy sklepów wraz z cenami przy każdym produkcie.

Podobnie całą operację uzasadnia Google:

„Podanie numeru GTIN pozwala zidentyfikować produkty, które sprzedajesz. Gdy to się stanie, możemy zwiększyć skuteczność Twoich reklam – dodawać ważne informacje o produkcie i wyświetlać reklamy użytkownikom w bardziej odpowiedni sposób. Sprzedawcy, którzy dodali do danych swoich produktów prawidłowe numery GTIN, zauważyli, że współczynniki konwersji wzrosły nawet o 20%. Jeśli sprzedajesz nowe, markowe produkty oferowane przez wielu sprzedawców, zapoznaj się z nowymi wymaganiami i sprawdź ponownie, czy Twoje produkty mają numery GTIN. Jeśli Twoje produkty mają numery GTIN, dodaj je do danych produktów”.

Tutaj operacyjne szczegóły jak dodać numery GTIN do pliku w Merchant Center

https://support.google.com/merchants/answer/160161?hl=pl

Zostaw odpowiedź

Strona korzysta z plików Cookies w celach statystycznych, reklamowych i do personalizowania stron. Możesz zmienić lub określić warunki przechowywania/dostępu do Cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji w Polityce prywatności. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close