Używasz kampanii Google PLA (Shopping)? Do 14 lutego wprowadź numery EAN!

Przypominamy, że już niedługo sklepy, które nie wypełnią obowiązku GTIN nie będą mogły korzystać z kampanii produktowych PLA.

Wprowadzenie obowiązku wypełniania pola GTIN od 14 lutego 2017 roku przez Google nie jest wielkim zaskoczeniem. W Polsce za GTIN odpowiadają numery EAN. Podobny obowiązek już dawno wprowadziło Ceneo.pl, które bez EAN-ów praktycznie nie integruje oferty sklepu w ramach swoich usług. Od wielu lat czyni tak także Amazon. Jest to efekt niemożności ręcznego przetworzenia tak potężnej ilości produktów oraz utrzymania porządku w bazie danych, gdzie często poszczególne pozycje zaczynają się dublować.

W przypadku Polski zmiana ta, ma o tyle znaczenie, że Google mocno ruszył z programem Shopping (zakładka „Zakupy”), w której każdy produkt ma swoją kartę specyfikacji ze zdjęciem wraz z ofertami sklepów, które wykupiły usługę PLA w Google. Wygląda na to, że usługa Zakupy (Shopping) wchodzi w finalną fazę, której celem jest wygenerowanie dokładnej listy sklepów wraz z cenami przy każdym produkcie.

Podobnie całą operację uzasadnia Google:

„Podanie numeru GTIN pozwala zidentyfikować produkty, które sprzedajesz. Gdy to się stanie, możemy zwiększyć skuteczność Twoich reklam – dodawać ważne informacje o produkcie i wyświetlać reklamy użytkownikom w bardziej odpowiedni sposób. Sprzedawcy, którzy dodali do danych swoich produktów prawidłowe numery GTIN, zauważyli, że współczynniki konwersji wzrosły nawet o 20%. Jeśli sprzedajesz nowe, markowe produkty oferowane przez wielu sprzedawców, zapoznaj się z nowymi wymaganiami i sprawdź ponownie, czy Twoje produkty mają numery GTIN. Jeśli Twoje produkty mają numery GTIN, dodaj je do danych produktów”.

Tutaj operacyjne szczegóły jak dodać numery GTIN do pliku w Merchant Center

https://support.google.com/merchants/answer/160161?hl=pl

Zostaw odpowiedź