fbpx

VOD w Polsce rośnie

Pogłoski o zainteresowaniu Netflixa polskim rynkiem mogą nie być wyssane z palca. Usługi „Video on Demand” rosną w Polsce jak na drożdżach. Nie jest to informacja nowa, chociaż polski rynek jest raczej ubogi w dobre usługi VoD w porównaniu do, na przykład, amerykańskiego.

Nowością jest za to fakt, że Polacy uczą się tego, co fachowo z angielskiego, nazywa się „smart TV”.

 

Inteligentne, a raczej właściwie słowo to mulimedialno-internetowe funkcje telewizora do niedawna były Polakom obce – podobnie jak smartfon służył tylko do dzwonienia oraz smsowania. Ale to się zmienia, według badań Pentagon Research i Best Content już co piąty Polak korzysta z VoD w swoim telewizorze.

 

A to oznacza, że potencjalny rynek dla Netflixa w Polsce może być liczony w milionach abonentów. 21.1% użytkowników smart TV w Polsce to wynik o ponad 7% lepszy niż w ubiegłym roku. Jeśli dynamika wzrostu utrzyma się przez kilka lat to w niedługim czasie, co drugi Polak będzie oglądał „Internet w telewizji”.

 

Zostaw odpowiedź