fbpx

Voice shopping naprawdę działa – Amazon sprzedaje więcej właścicielom Echo!

Wygląda na to, że głosowi asystenci naprawdę wejdą na stałe do kanonu nowoczesnego handlu internetowego.

Poświąteczne statystyki sprzedaży na Amazonie mogą wprawić w osłupienie. Dotychczas voice shopping wydawał się raczej napompowanym balonem, niż realną metodą na podbicie obrotów. Okazuje się, że Amazon wie, jak i gdzie lokować nadwyżkę gotówki, zaś asystenci głosowi to naprawdę znakomita metoda na związanie klienta z marką.

Według badań CIRP (Consumer Intelligence Research Partners) zakupowicze wyposażoni w urządzenia Amazon Echo z dostępem do głosowego asystenta Alexa kupowali zostawili na Amazonie o 70% więcej gotówki niż użytkownicy bez tego udogodnienia. Różnica jest powalająca nie tylko w procentach – mowa tu o kwotach odpowiednio 1700 i 1000 dolarów (średnia za rok). Co więcej, użytkownicy głośnika Echo kupowali nawet o 30 procent więcej niż abonenci programu Prime – ci z kolei wydawali średnio 1300 dolarów rocznie.

Badanie CIRP przeprowadzono na próbie 2000 kupujących w USA w okresie od października 2016 do września 2017. Jak na razie nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na pytanie, czy jest to stały trend, czy też mamy do czynienia z adaptacją nowości przez wczesnych innowatorów, którzy aktywnie korzystają ze swoich nowych zabawek podpowiadających trafne produkty do zakupu. Zaś z czasem fascynacja ustanie i poziom zakupów wróci do wcześniejszego poziomu. Drugi scenariusz wskazuje na stały trend, który kompletnie wypchnie z rynku sklepy, które nie zaoferują podobnej usługi, gdyż jest ona zwyczajnie wygodniejsza. A to oznacza, że wszyscy ci, którzy nie są Amazonem byliby w olbrzymim kłopocie.

Zostaw odpowiedź