fbpx

W CPC liczą się leady i koszty

Takie wnioski wypływają z opublikowanego właśnie fragmentu badania Ascend2, które opracował eMarketer. Przy okazji zdradzono, że według badań jedynie 8% marketingowców internetowych nie korzysta reklamy CPC.

Jak się okazuje, konwersje wcale nie są głównym celem większości marketingowców w USA. Owszem, są ważne, ale bardziej liczą się leady. Ważny jest także ogólny wzrost obrotów.

 

Jak pokazuje poniższy wykres 54% marketingowców dba przede wszystkim o trafienie do właściwego audytorium, stąd nacisk na leady. 46% stawia na konwersję, zaś 43%, niewiele mniej, na ogólny wzrost obrotów. Co trzeci walczy o wzrost ROI, a blisko co trzeci skupia swoje wysiłki na obniżeniu kosztów ROI.

 

 

W kwestii przeszkód na pierwszym miejscu wymieniono wzrastające koszty kliknięć za pojedyncze słowo kluczowe (46% wskazań). To interesująca informacja, gdy zestawimy ją z wynikami finansowymi Google, z których wynika, że koszt CPC w firmowej wyszukiwarce wciąż spada.

 

 

35% marketingowców z USA uważa, że największą przeszkodą w osiągnięciu założonego celu w marketingu CPC jest brak właściwej strategii – trudno się nie zgodzić. Przeszkodą może być także nieadekwatny budżet – niekoniecznie zbyt mały, z tego wniosek.

 

Na koniec krótka podpowiedź jak stworzyć skuteczną kampanię CPC. 60% respondentów twierdzi, że wyłącznie za pomocą testów i optymalizacji. Ameryki nie odkryli.

 

Zostaw odpowiedź