fbpx

W poniedziałek ja nie mogę, bo mam e-zakupy

Taki wniosek płynie z danych, jakie krążą po internecie, a zostały opublikowane przez portal Kodyrabatowe.pl. Dane na podstawie 30 tys transakcji wskazują na poniedziałek, jako dzień najczęstszych e-zakupów.

Problem w tym, że wnioski pochodzą aż z 18 portali z całego świata skupionych w grupie International Coupons. W takich wypadkach nie sposób nie przypomnieć starego powiedzenia, że statystycznie rzecz ujmując podczas spaceru ze swoim psem każdy z nas ma po trzy nogi.

 

Mając z tyłu głowy powyższe przysłowie możemy śmiało zerknąć na dane na poniższym wykresie. Wynika z nich, że co piąty internauta kupuje w poniedziałek, zaś co dziesiąty w piątek, sobotę lub niedzielę.

 

 

Drugi interesujący wykres dotyczy zakupu według godzin. Także tutaj nie ma zaskoczenia – największe zainteresowanie pojawia się w godzinach 20-22, przy czym szczyt przypada na 21. Wszystko w typowej e-commercowej normie.

 

 

Jeśli więc jeszcze nie używacie czasowo wyświetlanych banerów i promocji na sklepie internetowym to warto o tym pomyśleć w dniach i godzinach, w których najłatwiej przekonać klientów do zakupu. Marketing automation to temat, którego poszukujecie.

 

1 komentarz

  1. varia 11-07-2013

Zostaw odpowiedź